Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3G-telefon ifrånJapan


LarsJohansson

Rekommendera Poster

LarsJohansson

Hej,

 

Ska inom kort resa till Japan och undrar om någon vet vilka möjligheter man har att köpa med sig en 3G-telefon och använda den i Sverige med Tre som operatör (eller 3 eller va fasen de kallar sig.)

 

Finns det några begränsningar? Används olika teknik? Är jag ute och cyklar? Har någon nån mobil att rekommendera?

 

Tacksam för råd,

Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl som så att det fortfarande är populärt med i-mode i japan, och det systemet kan du inte använda i sverige.

 

Sen är det också så att tre bara tillåter de telefonmodeller de själva säljer i sitt nät, dvs Nec 606, 808 och Motorola a920 än så länge (även om jag säkert har missat nån).

 

Räkna alltså med att inte kunna använda telefonen.

 

edit: kom just på att tre har modifierad programvara i sina lurar för att du inte ska kunna installera vad som helst. Förmodligen är det med andra ord så att de bara tillåter de individuella enheter som är sålda via tre själva då. Spärrarna är i så fall alltså inte modellbaserade.

 

Observera att jag inte har nån fakta om detta utan det jag har skrivit är sånt jag har fått för mig efter att ha läst vad folk har skrivit om tre och deras telefoner. Det finns alltså en risk (chans?) att det är helt fel.

 

//jonasn

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-29 22:09:29 av jonasn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det där otyget försvinner när fler operatörer öppnar sina 3G-nät.

 

Man vill ju kunna köpa vilken 3G-telefon man vill 9och inte bara dem som just ens operatör tycker att man ska ha.

 

Visst de andra är ju inte subventionerade men det är ju oftast så idag att subventionerade telefoner betalar man tillbaka med högre månadsavgift än om man köpt telefonen till fullpris, dvs inget annat än ett avbetalningsköp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...