Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

comhem


Jetmoon

Rekommendera Poster

hej hej.

Har en liten fråga angående comhem + internet.

Har deras 2Mbits val med 2Mbit ner och 0.4 Mbit upp.

Internet går så snabbt som den ska ibland men ibland går den nästan långsammare än vanligt modem. E de nån som vet var det kan bero på. Kan de bero på routern (di 804) eller är det bara comhem som är allmänt ostabila?

/Jetmoon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Rent generellt kan jag säga att de flesta lösningar för internet som gör att man går via kabeltv i flerfamiljshus gör att man delar på en viss kapacitet. Så har du en eller flera stortankare i samma hus kan det mycket väl vara så att bandbredden inte räcker till. Kolla vilka tider det gäller är det klassiska tider då folk surfar mycket, lördagar och kvällstid 18-22 är det mycket troligt att nätet inte räcker till. Sen kan jag meddela att både comhem och upc garanterar "upp till" en viss hastighet, så däremellan kan det går riktigt segt om man har otur.

modem som är trasiga brukar oftast inte ge någon kontakt med omvärlden alls.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge vi inte uploadar ngt så funkar det att downloada i en bra hastighet.

Men när man uploadar mer än 2(av vad jag kommit fram till) filer samtidigt så sänks nedladdningshastigheten väldigt mycket

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem som du. Verkar vara com hems lina felet ligger i. Ska hämta mitt 2mbits modem idag på posten, skulle varit uppkopplad den 1 oktober men får modemet först idag, nice work com hem.

 

 

/Håkan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...