Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dagens tips!


Lord Charles

Rekommendera Poster

..men där finns ju inget???

 

Alltså när man följer din länk, ingen hårddisk för en krona.

 

Och korspost var visst det här. Eller?

;)

/T

 

[inlägget ändrat 2003-10-28 22:50:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Borde beställa ett tiotal :)

Om vi slår oss ihop sa kan vi dela på frakten!

------

MVH//Lena Marie [snålheten bedrar visheten?]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kanske kul ändå att ringa och se vad de säger? Visst blir man väl idiotförklarad menmen..

fast vad händer när om man beställer på nätet då? är inte sådana avtal bindande? iofs är de väl reserverade för ändringar blablabla prisfel blabla..

jaja

 

mmm apelsin mmm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi slår oss ihop sa kan vi dela på frakten!

Hahaha! Tänkte komma med en "dum" komentar själv, men denna var bättre ;)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en tid sedan så sålde Telia någon mobiltelefon för 1 kr (fel pris förstås). Vete fan vad som hände och om kunderna fick sina mobiler. Vet att Telia först inte ville leverera till det priset.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast vad händer när om man beställer på nätet då? är inte sådana avtal bindande?

 

Nja, visst är avtal bindande - men man ingår inte avtal med en automatiserad orderbekräftelse. I alla fall fick aldrig jag rättelse i den frågan angående datorhandel.com - å där var det inga löjliga summor som 1 kr det handlade om heller...

 

...vidare får man enligt konsumentköplagen inte rätt i sådana frågor om priset är "orimligt" vilket vidare är upp till konsumenten att vara insatt i.

 

Men i internetshoppandets tidiga barndom var det juh väldigt populärt av en del "snälla" butiker att gå med på att leverera beställda varor med fel pris i alla fall för att på så sätt få en massa good will.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I alla fall fick aldrig jag rättelse i den frågan angående datorhandel.com - å där var det inga löjliga summor som 1 kr det handlade om heller...

Den tråden var intressant. "Liten" konsument mot korkad inställning hos företaget. Snacka om att de fick "badwill"!

Fast via internet-handel och via telefonen så gäller väl distansavtalslagen? Två veckors ånger.

------

MVH//Lena Marie

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-29 00:27:46 av Lena Marie]

[inlägget ändrat 2003-10-29 00:28:16 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast via internet-handel och via telefonen så gäller väl distansavtalslagen? Två veckors ånger.

 

Ja alltså grejen var juh att jag inte fick köpa kameran till priset i orderbekräftelsen :)

 

...jag blev juh till och med svartlistad för framtida köp för att jag alls ifrågasatte deras oväntade anullering någon dag senare. Priset var helt rimligt och det hade varit billigare att importera från Tyskland vid tidpunkten, även om datorhandelns pris var klart lägre än andra svenska webbutikers.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-29 00:37:17 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså grejen var juh att jag inte fick köpa kameran till priset i orderbekräftelsen :)

Nej, jag vet. När jag pratade ånger kan jag juh knappast ha syftat på ditt köp eller hur, det du ville genomföra enligt "avtal" Det var ju inte direkt så att du ångrade avtalet ;)

 

Svartlistad! Ja, det är väl inte något du sörjer, med tanke på deras kundattityd.

Tänk att man kunde bli svartlistad från Systembolaget förr! Det förekommer väl inte längre?

------

MVH//Lena Marie [själen är svart men inte resten. Förutom lungorna då]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=277834

 

Jag måste ha missat tråden om Datorhandel, men hittade den nu och läste hela. Intressant och underhållande läsning. :)

 

Angående svartlistningen: är det lagligt att göra så?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk att man kunde bli svartlistad från Systembolaget förr! Det förekommer väl inte längre?

 

Det kan jag inte tänka mig, sist var det en riktig fyllegubbe före mig i kön, visst fan fick han köpa ut en kasse bärs utan problem - kassörskan bara log och pratade snällt med honom, och berätta för mig som efterkommande kund om "stamkunden"... jo jag tackar jag, han var nära att ta min vodka med sig när jag stod och betalade, vojne, vojne... å de bara skrattade å tyckte han var rolig, iiick.

 

På pelaren mittemot stod det "vi tar inte emot berusade kunder".

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-29 01:48:36 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående svartlistningen: är det lagligt att göra så?

 

Jo jag är ganska övertygad om att man som handlare har rätt att neka försäljning till en kund. Vet inte ens om man behöver ett vettigt skäl - men det kunde man juh tycka.

 

Nå ingen skada skedd för min del, jag fortsätter att sprida mina erfarenheter av datorhandel.com samt fortsätter hota med att dra dem till ARN... "olaga hot" - lol :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-29 01:52:52 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På pelaren mittemot stod det "vi tar inte emot berusade kunder".

Tror de ser mellan fingrarna på stammisar som det vet är menlösa. Ser samma fenomen i Nynäs. Vissa borde inte ta en sup till på flera veckor, men köpa ut, det får de. Vet inte om jag ens tycker det är fel. De blir värre och mer elaka utan alkohol! Alkoholpolitik är nog inte min grej ;)

------

MVH//Lena Marie [iOGT-NTO! Ja, det är nog bra på sitt sätt!]

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Priset var 297 kr på nätet, men skulle varit 2 970 kr. De som beställde fick inte rätt - priset var orimligt lågt enl Konsumentverket och det borde konsumenterna fattat. Hur man nu kan fatta det när vissa telefoner kostar 1:-...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite jobbigt bara att det är en SCSI-disk, tror inte jag har plats för en sådan även om det skulle vara bra att ha... :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis detta svaret efter jag beställt 4 st.

 

From: info@megapart.com

Ordernummer : 1140

 

Tyvärr vi kan ej ta emot din beställning var vänlig kontakta var

kundtjänst pa 08-6590200. Kundtjänsten har öppet vardagar 10:00 till 17:00.

 

 

Produkten har utgått!!!

 

Med tanke på 3 utropstecken visar det nog på att det sitter någon där nu och få svara alla som beställt disken :)

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, telefonerna kostar ju inte 1kr, så det är ju inget argument. Man köper ju en telefon + binder sig till en leverantör.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-31 12:48:32 av Hans Wahl]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...