Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Broderimaskin


Daily

Rekommendera Poster

Om man vill göra broderier på tröjor mm vad skall man ha för maskin till det, finns det någon maskin man kan köpa som är överkomligt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittar inga priser på dessa maskiner, vet någon va de hamnar på! På vilka material kan man brodera med dessa maskiner?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daily skrev:

Jag hittar inga priser på dessa maskiner, vet någon va de hamnar på!

Inte jag heller.

Det var väldigt var hemliga priser det verkar vara på symaskiner.

Verkar som man måste gå till symaskinsaffärerna för få reda på priser, om man inte ringer runt.

 

 

0x-Tycker Brother låter lite som broderi ;)-x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att HQ(kan man förkorta det så, låter rätt cool)-maskinen jag rattade kostade runt 10k:-, men det var några år sedan. Den var rätt lik Brothern som Peddler länkade till.

 

När jag testade var det ganska stora begränsningar i vad man kunde brodera på. För att kasta in ärmen på en jacka i maskinen krävs nog en del finurlighet och hängivenhet, om det ens går. Annars kan du alltid brodera på en tygbit som du sedan sätter fast på jackan.

 

Om någon undrar hur jag kommit i kontakt med dessa typer av mojänger så var jag på en kurs tillsammans med fem syslöjdsfröknar. Jag kunde inget om broderi och de kunde inget om datorer. Tillsammans lyckades vi faktiskt prestera en del mästerverk. Dessutom var det ganska roligt att visa för polarna vad man presterat på jobbet (för 5 år sedan hade iaf jag aldrig hört talas om liknande maskiner i det formatet)

 

/Mn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...