Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Compaq Recovery Cd vill ha ett licencenummer


MS1

Rekommendera Poster

Hej!!

 

Igår höll jag på och skulle installera om en Compaq Presario 5640, det gick bra första gången, men då efter ett tag så kraschade Windows helt så jag blev tvungen att tömma den helt, den här gången så tog jag bort partionen som fanns på datorn och då jag sedan hade lagt in partionen igen med FDISK och skulle köra Recovery cd:n igen så ville den ha ett licence nummer.

Är det någon som vet vad det kan vara för ett licencenummer?, det stod att det ska vara 12 stycken siffror.

Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

 

Hoppas på hjälp!

 

Från en som är desperat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill minnas att en del äldre Compaq har en dold partion med viktiga data. Varför körde du F-disk? Hade det inte varit tillräckligt med FORMAT? Om du vänder dig direkt till HP/Compaq får du nog den hjälp du behöver efter ditt "misstag".

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Om du nu har sabbat "bios" partition på compaqen så kan du återskapa den igenom att leta upp ett softpack kallat "F10 Setup".. om du kan hitta de hos compaq.

 

Annars ska det gå att göra bootdiskar för compaq F10 Setup också, fast det tidigare är att rekommendera (med partition på datorn)

 

Mvh

G

 

(fd CPQ tekniker)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner filen från Internet och provade att bota från disketten men det gick inte, måste man använda några DOS filer för att det ska fungera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde FDISK, men eftersom jag inte har någon erfarnhet av Compaq datorer så visste jag inte att just det skulle hända, men man lär sig av det som händer.

Tack för hjälpen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...