Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

...om latency!

rossve

Rekommendera Poster

...jag nämnde förut att jag hade problem med delay!?...vad tänkte jag med? Latency ska det ju vara...

Fick tippset att ladda ner en "kx" -drivrutin. Detta har jag nu gjort men med rätt misslyckade konsekvenser...datorn hänger sig etc. Till dessa drivrutiner får man med en mjukvara; en mycket mycket väl detaljerad och avanserad mixer.

Är det någon som känner igen sig? Som vet hur jag ska ta mig till med detta latency, dx-rutiner mm?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg, men det kan vara jag som rekomenderade kX ;)

Vet inte vilken version du använder, men den senaste tiden har dom varit lite buggiga (programeraren försöker lösa nåt HyperTreading problem). Dra ner senaste här, dom ska vara bra.

http://www.driverheaven.net/showthread.php?s=&threadid=29092

---

Vet inte riktigt vad du är ute efter. Är det Latency i ASIO du får? Förklara gärna problemet lite mer, så hjälper jag gärna till...

/Eminos

Länk till inlägg

latency brukar uppstå om du har slöa ljud/midi portar på datorn, jag såg ett hemskt exempel på ett försök att spela musik igenom Reason med standard soundblaster drivisar, man fick tänka sig fram ca 0.5 sekunder i melodin och inte lyssna på ljudet, då gick det att spela; känns ufo att spela.

Iaf, latency kan lösas med bättre ljudkort som stödjer ASIO, spara inte några kronor på ljudkortet om du ska göra musik. Soundblaster och dylikt duger inte.

Gå helst till en musikaffär och be dom rekommendera ett bra ljudkort, datorföretag brukar inte ha så mycket koll på sånt.

Mvh

G

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...