Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

server utrymme räcker det?


mathias holmberg

Rekommendera Poster

mathias holmberg

sitter och försöker få fram olika alternativ för mindre företag som inte har råd att införskaffa en egen webserver och som därför måste hyra en plats på nån annans. Detta ger ju begränsningar för företaget då det inte är tillåtet att lägga in egen CGI-script eller liknande. likaså om de vill koppla en databas till webben. vad har dessa företag för alternativ?

Det bästa jag kommit upp med är att de hyr sig en plats med utrymme för 50MB och att de använder sig av befintliga gratisfunktioner(CGI-script) vad jag kommit fram till är ju då så att de inte finns några alternativ för dessa företag om de vill ha egen script!?

 

mathias holmberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns massor av ISPns som låter dig köra ASP på deras system. Jag själv ligger på en server i Boston. Dom hostar både ASP och SQL-Server: http://www.ballou.net

 

Dessutom mycket humana priser. OBS! Dom talar svenska dessutom!!!!!!

 

//sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mathias holmberg

Det är just det med humana priser!?

en frivilligorganisation t ex!?

tack ! ska göra en närmare kontroll av det hela....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder i princip deras standard paket, + lite extra Mb utrymmer + SQL-Server

 

Men redan standard 70Mb är helt OK för ynka 280 spänn i månaden. Du får obegränsat alias på mail *@domän.valfri, bra support, finns ett e-handels system ( om du inte orkar gnida ihop ett själv) m.m.

 

Och som sagt, som förstår svenska.

 

// sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...