Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iTunes - seg dator?!


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Godkväll!

 

Sugen och nyfiken som jag är installerade jag iTunes för Windows i eftermiddags. På köpet fick jag naturligtvis också QuickTimePlayer. Inget emot det. Kan ju vara trevligt med lite nytt och det är inte jag rädd för.

 

Är det någon annan som testat detta?

Prova stänga eller starta om datorn?

 

Visst är det segt?!

Man ska helst ha allt till att gå snabbt idag, men jag tyckte att min dator startade om och stängdes mycket snabbare innan jag installerade iTunes.

 

Hittade en ny iPod-tjänst bland Tjänster som jag omedelbart fann onyttig och inaktiverade. Sen körde jag mitt älskade RegistryCleaner och blev av med lite autostartande program som hade med iTunes att göra.

 

Provade starta om. Datorn gick lika segt där vid texten "Windows avslutas", sen blev skärmen svart och BIOS presenterades på nytt. Det gick i raketfart till skrivbordet och alla ikoner flög upp. I övrigt går datorn inte segt, men just vid omstarten eller stänga den.

 

Defragmenterade hårddisken.

Provade samma procedur igen och den går lika segt. Ah, får väl leva med det. :-) Har väl stoppat datorn full med skit som vanligt. Ändå tycker jag att jag är återhållsam med att installera en massa skräp.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-21 18:32:53 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade iTunes på min win 2000 dator och hade inga problem. Jag tilloch med avinstallerade winamp.

 

Sedan läste jag att iTunes har problem med win 2000 datorer och brännare, och även om jag inte har mer stabilitets problem än vanligt (en blå skärm i veckan) så avinstallerade jag det.

När de löst problemet kanske jag installerar det igen.

 

Läs hur Ms och Intel planerar att ta över din dator:

http://www.cl.cam.ac.uk/users/rja14/tcpa-faq.html

http://www.againsttcpa.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag har XP Home edition och har inga stabilitets problem alls med min dator.

 

Tycker den är stabil som berget.

 

Det var inte just stabiliteten jag syftade på kanske utan just segheten. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu är jag kanske petig - men hur ofta startar du om din dator egentligen så att du hinner störa dig på den delen? =D

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Weyland skrev:

Ok, nu är jag kanske petig - men hur ofta startar du om din dator egentligen så att du hinner störa dig på den delen? =D

 

Aldrig, höll jag på att skriva.

 

Det blir bara när jag uppdaterar XP eller installerat något som ber mig starta om datorn. Annars har datorn varit igång sedan januari när jag installerade XP.

 

:-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...