Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Igen....


orchidix

Rekommendera Poster

Kan nog omformulera min förra fråga.

Det jag undrar är: Jag har trumljud som wave filer och nu vill jag veta hur jag kan spela på dessa i Logic.

Mycket , mycket tacksam för svar.

 

Peace

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Mitt första inlägg här, verkar vara ett trevligt ställe =)

 

Har du Exs24 eller någon annan sampler?

 

Vilket version av Logic kör du?

 

/Robert

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag har just börjat använda Logic och verisionen jag har är 5.5. Visst har jag Exs24 men har inte använt den ännu.

Har nu tagit reda på hur man använder trumljud av wavefiler så jag kan besvara min egen fråga. Man måste använda en drumsapler (ex VST) och Battery har jag blivit rekomenderad. Ska kolla in det nu...

 

Altt gott!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ifall du redan lagt ut pengar för EXS24, varför köpa ännu en sampler som Battery? Visst har Battery sina fördelar för trumprogrammering, men varför vill du inte använda din EXS24?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej , har inte lagt ut några pengar på EXS24. Den är med i Logic ändå. Trodde inte den gick att använda till trumsampler. Är helt ny i den här världen så jag har inte så stor koll på sakerna ännu. Hur ska jag använda EXS24 för att trumma med mina wave samplingar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm , kollade just in EXS24 och undrar om det är någon slags demo version jag har? För editerings fönstret går inte att använda. Eller hur funkar egentligen EXS24?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har köpt Exs så är det en demoversion*, tex. som du fått med vid köp av uppdatering?

 

När du har EXS24 Instrument Editor uppe:

1 Instrument, new instrument

2 Zone, new Zone

3 Öppna en ljudfil på/i/för den zonen

4 Instrument, save as

5 Öppna instrumentet i Exs24

 

..detta är det enklaste "användningen", för att spela trummor kan det vara lattjo att ha flera ljud i samma instrument, tex. Bas på C4, Hihat på D4 osv. Experimentera, jag tror du lär dig ganska snabbt hur det fungerar.

 

/Robert

 

*Den fungerar lika bra som en köpt fast bara under en viss tid: Help - XSkey Authorization

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vetja om min Esx24 buggar då? För Instrument Editorn är helt tom , förutom ett klaviatur längst upp + att det står "zone" och "group". Kan inte göra ett dugg i den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instrument Editorn är tom i "grundläget", när man startar den. Kolla i mitten av huvudmenyn (högst upp) efter funktioner som har med den att göra..

 

Robert

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok , det missade jag. Kan dock bara välja Instrument - New eller Open + några convert funktioner. Hur får jag in wave filer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej , jag fick igång det. Valde New Instrument och då kom jag åt alla funktioner.

Tack ska du ha!

 

mvh David

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...