Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

E-forum tappat fart?


bobby_digital

Rekommendera Poster

bobby_digital

Tjena!

 

Tycker mig se en nedåtgående trend i antal svar på trådarna här på e-forum. Jag hoppas innerligt att så inte är fallet utan att svaren blir många och utförliga då det är ett utmärkt sätt att slå ihjäl lite tid tex medans man sitter i telefonkö till Telia.

 

Dessutom lär man ju sig något samtidigt :)

 

/Bobby_digital med förhoppning om en ljus framtid trots att hösten är här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att de beror på IDG's servar.

 

Bara de senaste 2 dagarna har 3 inlägg från mig försvunnit på grund av diverse fel hos IDG. Inte alltid man ids skriva om dem sen... :(

 

 

_________

-- ante --

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforum är bra

 

- men går bara in om reglaget /Internet Explorer/ dras ner till mellanhög sekretess!

 

Ska det va så?

 

 

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker mig se en nedåtgående trend i antal svar på trådarna här på e-forum.

Jag har också fått känslan av att det är så. Tycker det var mer fart här före sommaren.

 

Som anteD skriver så kan det nog bero på hur Eforum fungerar nu. Felen kommer oftare och det är inte roligt att försöka skriva eller läsa inlägg de stunder som man får felmeddelandet "det är mycket just nu" så fort man försöker göra nåt.

 

Hoppas att det blir bättre för det här är ett av mina favoritställen på nätet.

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bobby_digital
Hoppas att det blir bättre för det här är ett av mina favoritställen på nätet.

 

Håller med.

 

Men snart kanske det blir bättre fart med tanke på att julen närmar sig och då blir det ju förhopppningsvis en massa jultrådar :)

 

Var för övrigt på ICA Maxi igår och där började de dra fram alla jultomtar och krims krams som hör julen till så julen närmar sig....

 

/bobby_digital

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julen närmar sig och då blir det ju förhopppningsvis en massa jultrådar :)

 

är det någon som vågar sig på att gissa årets julklapp? :-D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det var mer fart här före sommaren.

Under och efter sommaren har jag spenderat mindre och mindre tid här. Ett skäl till det är jag tycker att kvaliten på Eforum har sjunkit och att i vissa perioder det liknar mer en IRC-kanal än ett forum. Det har talats tidigare om förhållandet signal/brus, och jag kan bara hålla med.

 

Det är ju medlemmarna som utgör forumet, men när det börjar talas om direktmeddelanden, färgglada smileys och bilder i presentationer så börjar jag dra öronen åt mig. Eforum kanske går åt ett håll som inte jag vill gå åt?

 

Vi får väl se.

 

 

---

Jocke

 

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju medlemmarna som utgör forumet, men när det börjar talas om direktmeddelanden, färgglada smileys och bilder i presentationer så börjar jag dra öronen åt mig.

Min åsikt om dessa saker:

 

Direktmeddelanden :thumbsdown: - finns annat till det, såsom ICQ, MSN o.s.v.

 

Färgglada smileys :thumbsdown: - för mycket sånt blir bara störande.

 

Bild i presentation :thumbsup: - inte mig emot.

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

[inlägget ändrat 2003-10-21 12:14:26 av Stefan K]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direktmeddelanden - finns annat till det, såsom ICQ, MSN o.s.v.

 

Jag håller i stort med men de gånger jag har önskat mig någon form av direktmeddelanden har det varit just för att förbli lite mer anonym. Jag vill inte lägga mitt ICQ-nummer publikt, däremot kan jag tänka mig att ge det till någon som jag kan hjälpa bättre över ICQ.

 

Fast nuförtiden finns det så gott om "disposable mail"-tjänster att det går att lösa på annat sätt.

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-21 12:18:01 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det är ju medlemmarna som utgör forumet, men när det börjar talas om direktmeddelanden, färgglada smileys och bilder i presentationer så börjar jag dra öronen åt mig. Eforum kanske går åt ett håll som inte jag vill gå åt?

 

Det är bara roliga förslag från kreativa medlemmar, men det är ju inte alls säkert att det går åt det hållet.

 

Kolla in andra forum, som typ Sweclockers. Där har de en tjusig bild i vänsterspalten. Tecknad, en text eller vad som helst.

 

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=ee1346ad0ae7a4dea42e9d8c371fae40&threadid=25498

 

De har också knappar för citera skribenten, kontakt, profil med mera.

 

64bitsforum ser också snyggt ut, tycker jag.

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=23977

 

Vad har de forumen för likhet med tonårsforum och Lunarstorm?

 

För min del är det mil ifrån Lunar och fjortisforum.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det någon som vågar sig på att gissa årets julklapp? :-D

 

Våffeljärn med inbyggd webkamera?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tycker mig se en nedåtgående trend i antal svar på trådarna här på e-forum."

 

Jag har också fått känslan av att det är så. Tycker det var mer fart här före sommaren.

 

Som anteD skriver så kan det nog bero på hur Eforum fungerar nu. Felen kommer oftare och det är inte roligt att försöka skriva eller läsa inlägg de stunder som man får felmeddelandet "det är mycket just nu" så fort man försöker göra nåt.

 

Jag försökte surfa in här på eForum i lördags förmiddag, nångång mellan 10 och 11 skulle jag tro och fick endast upp:

 

IDG.SE 500 13

 

Det är mycket nu!

Servern du hamnade på har för mycket att göra just nu..

 

Vad göra nu?

 

- Ladda om sidan så kommer du till en annan server som har mindre att göra.

 

Och naturligtvis hjälpte det inte att "ladda om sidan" i den bemärkelsen att man fick se något intressantare än felmeddelandet.

 

Kanske har jag svåra fördomar men jag vägrar tro att det skulle krylla av ivrigt trängades eForum-besökare vid den tiden en lördagsförmiddag...? :-/

 

Nä - som sagt - en börjar resignera. :-(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore inte dumt med en sida där dom vanligaste frågorna är samlade tillsammans med dom bästa svaren.

 

Det blir nog enklare än att behöva leta igenom mängder med sökresultat.

 

Det blir ofta rätt många när man inte är riktigt säker på vad man ska söka på och en stor del av dom är inte relevanta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste instämma med de som påpekar eforums tekniska problem de senaste veckorna - sedan inte alltför många veckor tillbaka har eforum börjat bete sig även under vardagar som det alltid har betett sig under helgerna, med långa och obefintliga svarstider som följd.

 

Detta gör att i alla fall jag som helst inte lägger mer än någon minut per "session" på eforum går därifrån när framsidan eller ett inlägg jag vill läsa eller svara på inte leder till mer än en viftande flagga i IE de följande fem sekundrarna... (som nog är min absoluta gräns för just eforum, annars är 2-3 sekunder ungefär vad jag står ut med för att få läsa en webbsida).

 

--

.Wey - tidsoptimist?

 

Go da! Sing a song!

Ed: Uppenbarligen har jag börjat få problem att skriva korrekt svenska - min senaste av mig själv genomlästa rapport var full med kanske 40-50 grammatiska grodor när jag ögnade igenom den igen inför min muntliga redovisning av densamma... så även detta inlägg, fortfarande... scary...

[inlägget ändrat 2003-10-21 17:27:32 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Jag försökte surfa in här på eForum i lördags förmiddag, nångång mellan 10 och 11 skulle jag tro...

 

Jag får samma fel kl 01:00 igår kväll på natten, inte tror jag att 50000 eforummare sitter och fanatiskt sitter och skriver inlägg på eforum vid den tiden. (Visserligen kan backupper och sånt förekomma vid den tiden men i alla fall..)

 

mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...