Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.sit


Kent W

Rekommendera Poster

Bara en kort fråga -- har fått en del (.sit-filer) på sista tiden. Hur packar jag upp dem, vad är det för typ av filer? Det verkar inte gå med Stuffit på min iMac. [stuffit Expander 5.0]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Expander ligger väl på 5.5 nu?

 

Ibland kan Expander larva sig rejält och vägra packa upp grejer, eller (felaktigt) säga att det är problem med en legitim fil.

 

Prova att bygga om skrivbordet så att filmappningen stämmer, brukar ordna det när det inträffar.

 

Vad får du för felmeddelande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Forsman

Jo, precis tanka ner Expander 5.5 först och se om det löser problemet. Det kan även vara så att Explorer laddar ner dokumenten som textfiler och då brukar det inte fungera ens med "häxmetoder", man måste helt enkelt ladda ner filen på nytt och då med tex Anarchie där man kan tvinga att ladda ner binärt.

 

/ANders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Va? PÅ OS 8-8.1 tappas filmappningen för .sit i 50% av fallen, mappas över som "TEXT" eller något annat (tilldelas BBedit av någon anledning). Binhex är en fasa på det området (och ja, det är med rätt inst. i internetConfig).

 

Öppna filen inifrån Expander (inte dubbelklick på filen). Löser alltid problemet. På 8.1+ kan det vara trixigare med Desktop DB/DF men ombyggt skrivbord tenderar alltid att lösa det.

 

Mvh,

 

Henrik olofgörs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det man ska vara noga med när man får .sit filer och får problem är att kolla att man har rätt version på StuffIt Engine i Tilläggsmappen (också "PowerPluggen"). En del "äldre" versionen 5.0.x slarvade med att installera en ny Engine. Version 5.5 ska dock funka.

 

Har man en expanderbar fil som inte automatiskt packas upp när man dubbelklickar på den så dra filen över StuffIt Expander ikonen (själv har jag ett alias på skrivbordet). Då brukar det funka (som Henrik sa).

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren! Jag tror nog också det skall gå bättre med Stuffit Expander 5.5, även den som sände filerna hävdar det -- laddade hem 5.5 igår så vi får se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...