Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Windows -> Konstiga Fel


zowat

Rekommendera Poster

Hej...

 

Jag har precis satt ihop en ny dator åt en kompis. Det blev en AMD XP2000+ CPU, ett ASRock K7VM2 moderkort, 256MB DDR266 MHz minne och ett GeForce FX5200 grafikkort.

 

Allt fungerar fint ända till jag försöker installera Windows(oavsett version).

 

Försöker jag t.ex. installera XP så fungerar allt fint ända tills att den ska börja kopiera filer. Då efter <10% så kommer det upp en ruta där det står att filen som kopierades inte överensstämmer med orginal filen och att detta kan bero på en dålig skiva. Men skivan fungerar i andra datorer och jag har använd olika cd-läsare i den här datorn med samma resultat.

 

Försöker jag installera WinME eller Win98 så kommer det upp ett 'Application Error' direkt när installationen går igång. Trycker jag då på Stäng så hoppar den tillbax till DOS och visar olika varianter av följande meddelande:

'Standard Mode: Bad Fault in MS-DOS Extender.

Fault: 0000 Stack Dump: 0000 0000 0070

Raw fault frame: EC=0000 IP=5EF7 CS=03AF FL=3087 SP=FFEE SS=030F'

 

Jag gissar att det är min minneskrets som är dålig men har ingen annan att prova med så kan inte testa. Men jag tänkte att jag kunde ju fråga här iaf och hoppas på att någon annan kunde hjälpa med med vad som kan vara fel.

Väldigt tacksam för hjälp...

 

Mvh

/Jesper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows XPs installationsprogram är erkänt överkänsligt för "konstiga" minnen. Minnen som kan funka hur bra som helst inne i windows kan orsaka konstiga krasher i installationsprogrammet.

 

Prova att ändra klockning/timing på minnena och se om det hjälper. Annars får du försöka felsöka lite och skicka tillbaka den felande delen.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...