Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Tips till paranoida

HL

Recommended Posts

Upptäckte idag att om man söker på mitt namn i altavista, så kommer alla trådar där jag skrivit inlägg upp i sökningen (ca 40 stycken var det). Allt dumt man någonsin sagt på eforum kan alltså snokas upp av vem som helst som råkar känna till ens namn. Tror man på mörka konspirationer mot en själv kan det vara läge att ta sig ett annat användarnamn än sitt förnamn och efternamn. Kanske borde eforum blockera sökmotorernas "spindlar", eller är det att överdriva det hela?

Jani Andersson

Man får tänka på att det man skriver på eForum är tillgängligt på ett "öppet" forum - (såvida man inte skriver i något skyddat område förstås)- och det innebär ju att i princip vem som helst kan läsa dina åsikter etc.

Vill man inte skylta med sitt eget riktiga namn kan man ju alltid välja ett alias.

Vad som dock inte får hända är att olika "sniffers" jagar eForum på e-postadresser för att kunna spamma folk på. Därför kommer jag att se till att vi ser över bland annat hanteringen över "Information om användaren"-funktionen för att försäkra oss om att den är skyddad.

mvh

Jani Andersson

eforum.idg.se

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...