Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

K9


Lotta

Rekommendera Poster

Någon som har prövat K9 (ett program som finns på http://keir.net? Testade detta skräpfilter efter att ha läst en massa beröm om programmet i Mikrodatorn. Jag måste ha missat något i inställningsfunktionerna. Programmet kollar min inkomande e-post OK men jag kan inte skicka iväg några egna ebrev. Jag använder en ADSL-uppkoppling. Kankse är det något med proxyserver som skall ställas in någonstans.

/Lotta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör K9 sedan flera månader tillbaka och är mycket nöjd.

 

Programmet lägger sig som ett filter mellan ditt e-postprogram och din e-postserver. Tanken är alltså inte att du ska läsa e-posten i K0 utan i ditt vanliga e-postprogram. När du installerar K9 ska du endast modifiera inställningarna för POP3-server i ditt e-postprogram, inte de inställningar du har för SMTP.

 

Läs mer på installationsguiden här:

http://keir.net/k9_expert.html

http://keir.net/k9_begin.html

 

Återkom gärna med fler frågor.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelen med det här programmet är ju, som du skriver, att man läser e-posten i sitt vanliga program.

 

Men inställningarna kråglar. Så fort jag försöker skicka iväg e-post dyker det upp en ruta för mitt e-postkonto (ange lösenord för nätverket) med min smtpserver ifylld, det nya användarnamnet + lösenordet står där också.

Jag har alltså ändrat min popserver till 127.1.1.0, bytt ut porten 110 mot 9999 och ändrat användarnamn till MinGamlaPopserver/110/MittGamlaAnvändarnamn.

 

Jag får min e-post som jag skall men däremot kan jag inte skicka något från det e-postkonto, som jag ändrat inställningar på. Vad är det som är fel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ställt in den på att den skall autenticera mot SMTP-servern innan den skickar? Testa att välja bort det.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Tele2s anvisningar för mitt ADSLkonto står att jag skall markera rutan 'Servern kräver autenticering' samt att jag under fliken Inställningar där skall markera rutan 'Samma inställningar som servern för inkommande e-post'.

 

JAg har testa ditt förslag. Jag slipper rutan som poppar upp, men posten går inte iväg!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort krysset i rutan 'Samma inställningar som servern för inkommande e-post' så kan du ange ett eget lösenord för den utgående e-posten och då anger du det användarnamn/lösenord som du fått från Tele2.

 

Lycka till!

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag löst problemet. På e-postinställningarna om autenticering och inställningar för utgående server teestade jag med att istället för 'Använd samma inställningar soom för ingående server' kryssa för Logga in med och där ange MittGamlaAnvändarnamn och Lösenord!

 

Tack för hjälpen!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod!

 

Hoppas du nu får programmet att fungera lika smärtfritt som det fungerar för mig.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...