Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad är det här för nåt?


Steve

Rekommendera Poster

Jag har Norton antivirus. Den varnar med jämna mellanrum för virus valla.2048 i msmigr32.exe eller spread.exe.

Den säger också att filen inte kan repareras eller tas bort.

Det konstiga är att varningen pekar mot IP/winnt/ssystem32/fil där IP inte är mitt eget???

Jag har kört igenom hela datorn med både Spybot och Antivirus. Allt som Spybot hittat har jag tagit bort, Norton hittar ingenting...

Känns som att jag har en annan dator uppmappad och Norton varnar för virus där, men hur i h-vete fixar man det här när man inte hittar nåt.

Tilläggas bör också att för att kunna surfa de senaste dagarna har jag varit tvungen att slå av brandväggen, annars hittar jag inga sidor.

Någon vänlig själ med tips??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Symantec i all ära, har använt Norton i 3 år nu och alltid varit nöjd. Men ingen kan skydda mot allt, det går för fort. Min dator hemma är satt totalt ur spel trots ZoneAlarm och Norton. Jag kan numer inte starta nortons autoprotect, inte stoppa eller starta några services och inte heller avinstallera ngt program. Har beställt en ny burk nu, för vem orkar sitta att felsöka sån skit...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det verkar otroligt att Norton inte hittar viruset om det nu finns på min dator? Och varför pekar varningen mot ett annat IP..?

Jaja, det verkar inte bättre än att man får installera om hela klabbet....

Förresten, jag har en hårddisk med enbart mp3:or på, som ett musiklager. Den kan jag väl låta vara, eller? Viruset borde väl inte lagt in sig på nån mp3-fil..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan S Stenström

Installera om allt. Om du har flera hårddiskar eller partitioner, kan då låta dem vara. Det första du gör när du fått ditt ominstallerade Windows upp igen är att virusscanna, kanske mp3-enheten. Skulle kunna vara något hacker-program som har lagt sig i din enhet där Windows finns, troligen. Virus är mest intresserade av Windows, att förstöra och radera filer etc.

 

 

 

 

mvh johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju meddela andra som eventuellt råkar ut för det här att jag till slut fick bort skiten!

Jag startade upp datorn i felsäkert läge och körde antivirus, då hittade Norton infekterade filer och kunde reparera dem. Sen var jag tvungen att installera om brandväggen för att kunna surfa med den på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...