Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med midibakgrunder.


Lostdoc

Rekommendera Poster

när jag spelar in ett audiosprå så kommer midibakgrunderna som finns med i smamma projekt med på det audiospåret vilket gör mixningen svår. hur får jag bort detta? jag har ett Sb Live kort med kx projekt drivrutiner

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för källa/ingång när du spelar in Audio?

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du har kopplat sladdar och även i DSP...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ju från ljudkällan vilket i det här fallet var en mic. dirket in i mic ingången på kortet. jag har provat dra den in i Line in, men då får jag ingen signal. DSP vet jag tyvärr inte vad det står för. jag är lite av en nybörjare på inspelningssidan via dator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har inte kX installerat för tillfället, så jag kan inte kolla hur jag har...men vi kan ta det från början...

 

Du kör alltså med kX ASIO i Cubase? eller?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...du har kopplat ihop AC97 från Prolog (de 2 översta kontakterna) till ASIO 4-5 i epilog ?

 

Har ställt in MIC i AC97-sidan i kx mixer...

 

Och fixat så du kan spela in från micen helt enkelt...?

 

--

 

Om du inte behöver höra midi när du spelar in, så "mutar" du dom helt enkelt...(kommer inte på nåt bättre för närvarande)

 

Hur använder du medhörning/monitoring i cubase?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där första fatta jag ingnting av men kanske.

 

jag har anget mic och det går att spela in med den och så det är bara det att midispåren kommer in i auidiospåret. jag kan ju inte muta heller för jag behöver ju höra vissa midispår för att sjunga. jag vet inte riktigt hur monitoringen funkar. men jag har aldrig dem itryckta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser