Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem med midibakgrunder.


Lostdoc

Rekommendera Poster

när jag spelar in ett audiosprå så kommer midibakgrunderna som finns med i smamma projekt med på det audiospåret vilket gör mixningen svår. hur får jag bort detta? jag har ett Sb Live kort med kx projekt drivrutiner

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för källa/ingång när du spelar in Audio?

Kan du beskriva lite mer detaljerat hur du har kopplat sladdar och även i DSP...

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ju från ljudkällan vilket i det här fallet var en mic. dirket in i mic ingången på kortet. jag har provat dra den in i Line in, men då får jag ingen signal. DSP vet jag tyvärr inte vad det står för. jag är lite av en nybörjare på inspelningssidan via dator

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag har inte kX installerat för tillfället, så jag kan inte kolla hur jag har...men vi kan ta det från början...

 

Du kör alltså med kX ASIO i Cubase? eller?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...du har kopplat ihop AC97 från Prolog (de 2 översta kontakterna) till ASIO 4-5 i epilog ?

 

Har ställt in MIC i AC97-sidan i kx mixer...

 

Och fixat så du kan spela in från micen helt enkelt...?

 

--

 

Om du inte behöver höra midi när du spelar in, så "mutar" du dom helt enkelt...(kommer inte på nåt bättre för närvarande)

 

Hur använder du medhörning/monitoring i cubase?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där första fatta jag ingnting av men kanske.

 

jag har anget mic och det går att spela in med den och så det är bara det att midispåren kommer in i auidiospåret. jag kan ju inte muta heller för jag behöver ju höra vissa midispår för att sjunga. jag vet inte riktigt hur monitoringen funkar. men jag har aldrig dem itryckta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, är du säker på att du spelar in med kX ASIO...lite märkligt eftersom du inte känner igen DSP, epilog, prolog o sånt...:)

 

Detta är inte standardinställningar i kX, utan man får ställa in det för sej, för att ASIO ska fungera...

 

Vad har du för Cubaseversion?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder SX.

 

i cubase har jag ställt in kX ASIO i cubase.

 

och i asio inställningen i kX så är den inställd på 2.66 ms, 48000 Hz och någonting som heter CT4780 10k1 [ece0]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, högerklicka på kX Mixer-ikonen längst ner till höger på skärmen...

 

Ta sedan DSP eller nåt sånt...

 

Hur är det är kopplat till ASIO ingångarna på epilog...?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från prolog så kopplade jag som du beskrev innan, fast det fanns två AC97 en right och en left, jag gjorde likadant med båda.

 

sen är det ju bara en massa effekter vad jag kan se

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok...

 

Du kopplade AC97 höger o vänster till ASIO 4 och 5 alltså...bra...

 

Sedan så drar du på AC97 utgången i Ins 'n' Outs sidan (Record sidan har inget med ASIO att göra denna behöver du inte bry dej om...)

På AC97 sidan har du väl redan satt MIC som recordsource?

 

Om du inte vill höra det som du spelar in (eller använder Cubase för medhörning (är bättre), så kopplar du ur det som går från AC97 i prolog till routern i mitten av DSP fönstret (glömt vad den heter)...)

 

I Cubase så drar du på ingång 4 och 5 i Inputs nånstans...i nån meny där uppe...

 

/Eminos - för trött för detta egentligen...:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack nu är problemet ur världen men till detta kom ett nytt problem. nu sprakar det och knastrar så fort jag spelar något ljudet blir inte bra. det kanske bara är nån enkel grej men vet du vad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj ASIO Latency till 5 ms eller så...om det imte går så får du höja ett snäpp till...

 

/Eminos - Ska gå o såva nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...