Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Akta er för Vodafone!


Lowtek

Rekommendera Poster

Tjena,

 

Hade under ett års tid ett telefonabonemang hos Vodafone. Det var av typen easy fritid.

 

Problemet ligger i att jag fått felaktiga räkningar sedan i mars. Jag fyllde 18 i mars och skrev då över hela abonemanget till mig (var på morsan innan). Jag ringde vodafone och hon jag snackade med sa att jag skulle få det gratis eftersom jag använt abonemanget hela tiden. samtidigt undrade jag över gprs och hon gav mig 3 månaders gratis gprs.

 

Nästa räkning kom och på den så fanns det en avgift på bytet. Jag ringde och dom sa att jag omöjligt kunde betala de 250 extra kronorna på räkningen. De sa att de skulle skicka en ny räkning nästa månad. Vilket de gjorde. Problemet var bara att både räkningen för april och för maj var på samma belopp och jag trodde att jag bara skulle betala ena.

Någon vecka senare hade dom stängt av möjligheten att ringa utgående samtal. Jag betalade in pengarna och fick tillbaka abonemanget. Ungefär samtidigt så bad jag att få gprs uppsagt (3 månaderstiden gick ut).

 

Det var här helvetet började.

 

Räkningen i Augusti innehöll en avgift på gprs. Inte mycket men av princip vägrar jag betala för tjänster som jag inte har. Jag ringde vodafone och dom sa att dom skulle skicka en ny, riktig räkning.

Jag trodde det var lungt ända fram tills abonemanget återigen blev avstängt. Jag ringde och undrade varför och fick till svar "Du har inte betalat in räkningen". Jag sa att räkningen var felaktig och att jag inte skulle betala in. Svaret: "Lika bra att du betalar".

 

I mitt ursinne skrev jag in och sa upp abonemanget. Nästa räkning kommer. Denna är totalt felaktig. Förutom att dom fortfarande lägger på gprs-avgiften så lägger dom nu på en avgift för nästa månad. Trots att jag sagt upp abonemanget.

 

Ringa dit igen och fråga. Då får jag veta att jag kan betala in augustis räkning minus gprs-avgiften men inte september-avgiften minus felaktigheterna. Dom säger att dom ska skicka en ny räkning.

 

Denna borde väl dimpa ned i brevlådan inom de närmaste dagarna.

 

Kan tilläga att det stod "Jag vill att ni tar bort alla mina uppgifter ur era system" i brevet jag skickar. Enligt PUL så har jag rätt att kräva detta. Vad finns det man kan göra ifall detta inte följs?

 

Min fråga:

Jag nästan räknar med att dom kommer lägga på en avgift Oktober-November + gprs på denna räkningen. Jag orkar inte bråka med dem mer. Ska jag helt enkelt skit i att betala och inte bry mig om den mera? Då riskerar jag att hamna hos inkasso.

 

Ska jag stämma vodafone för bedrägeri och förföljelse?

 

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är bara att ARN inte tar upp ärenden som handlar om mindre än 500 kr. gprs-avgiften ligger på 80 kr.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova skriv på www.svartalistan.com , en del företag brukar faktiskt ta det på allvar... Plus att det når en massa människor.

----------

Kom ihåg att du är helt unik och väldigt speciell, precis som alla andra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det. det handlar ju bara om avgiften. får se när nästa räkning kommer. annars kan jag ta och pröva att kontakta ARN.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Lätt att vara efterklok, men du borde krävt papper på det hon sade under samtalet i marsmånad. Då hade du haft svart på vitt och kunnat köra upp pappret under näsan på dem. :-)

 

De hade haft svårare att lura av dig pengar då, menar jag. En muntlig överrenskommelse blir svår att hävda sen när det blir tvister.

 

Ska du få övergången gratis från din mor till dig, så ska du banne mig ha det gratis också. Då ska de inte komma och kräva avgifter av dig sen.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder skrev:

Lätt att vara efterklok, men du borde krävt papper på det hon sade under samtalet i marsmånad. Då hade du haft svart på vitt och kunnat köra upp pappret under näsan på dem. :-)

 

De hade haft svårare att lura av dig pengar då, menar jag. En muntlig överrenskommelse blir svår att hävda sen när det blir tvister.

 

Ska du få övergången gratis från din mor till dig, så ska du banne mig ha det gratis också. Då ska de inte komma och kräva avgifter av dig sen.

 

Fast det är inte det som det handlar om. Det är ordnat. Skrev med det mera för att visa att det är problem.

 

Fick ju det bortdraget på nästa räkning.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner mig om att jag borde säga upp mitt telenr som jag inte använder längre... Gjort.

Bara att skicka brevet kvar...

 

 

0x-x0

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen behandlar dom folk olika. Jag har haft abbonemang där i 9 år och har haft ett enda fakturaproblem. Ett telefonsamtal och det var ur världen.

 

Att varna för ett företag som missköter sig så sällan, är inte rättvist... (Nä, jag jobbar inte där, men är helt makalös nöjd med dem på alla sätt!)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv har jag bara positiva erfarenheter av Vodafone, de är bäst hittils av dem jag prövat tycker jag.

(Jag har haft 5st mobiloperatörer, varav 2st Service Providers)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson skrev:

Tydligen behandlar dom folk olika. Jag har haft abbonemang där i 9 år och har haft ett enda fakturaproblem. Ett telefonsamtal och det var ur världen.

 

Att varna för ett företag som missköter sig så sällan, är inte rättvist... (Nä, jag jobbar inte där, men är helt makalös nöjd med dem på alla sätt!)

 

Mattias C skrev:

Själv har jag bara positiva erfarenheter av Vodafone, de är bäst hittils av dem jag prövat tycker jag.

(Jag har haft 5st mobiloperatörer, varav 2st Service Providers)

 

Självklart behandlar dom inte ALLA kunder på detta viset. Men när jag är tvungen att ringa gång på gång för att få mina räkningar rätt är något fel. Det måste ni hålla med om!

 

lowtek.

(som nu använder vodafone kontantkort, enda alternativet ifall man bor pa landet och varken comviq eller telia fungerar här)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när jag är tvungen att ringa gång på gång för att få mina räkningar rätt är något fel. Det måste ni hålla med om!

 

Naturligtvis håller jag med! Det ÄR dåligt av dem att inte fixa det.

 

Jag fyllde 18 i mars och skrev då över hela abonemanget till mig (var på morsan innan). Jag ringde vodafone och hon jag snackade med sa att jag skulle få det gratis eftersom jag använt abonemanget hela tiden.

 

Den som sa det till dig, har förhoppningsvis inte jobbet kvar. Dom tar alltid ut en överlåtelseavgift 250. Jag vet ingen som lyckats med att slippa det.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson skrev:

Den som sa det till dig, har förhoppningsvis inte jobbet kvar. Dom tar alltid ut en överlåtelseavgift 250. Jag vet ingen som lyckats med att slippa det.

 

Jag stod som användare på abonemanget. Samma adress, samma användare. Bara ändrat namn på räkningen.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har enbart goda erfarenheter av företaget. Har flera gånger ringt (till Karlskrona tror jag (?) att jag hamnat,,,) och varje gång fått en alldeles föredömlig hjälp -

tack för ordet! (Fann rubriken lite märklig med utgångspunkt i just mina speciella erfarenheter)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

einrich skrev:

Jag har enbart goda erfarenheter av företaget. Har flera gånger ringt (till Karlskrona tror jag (?) att jag hamnat,,,) och varje gång fått en alldeles föredömlig hjälp -

tack för ordet! (Fann rubriken lite märklig med utgångspunkt i just mina speciella erfarenheter)

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Jo, oftast när jag pratat med kundtjänst har dom varit extremt hjälpfulla. Har dock råkat ut för ett par JÄVLIGT dryga typer också.

 

Det är inte kundtjänst som bråkat med mig. Det är ekonomiavdelningen.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stod som användare på abonemanget. Samma adress, samma användare. Bara ändrat namn på räkningen.

 

Vem som är användare är ointressant. Det är frågan om vem som står som betaltningsansvarig. Att flytta det från en person till en annan, kostar 250 kr....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson skrev:

Vem som är användare är ointressant. Det är frågan om vem som står som betaltningsansvarig. Att flytta det från en person till en annan, kostar 250 kr....

 

Jo, fast nu slapp jag detta (i slutändan iaf...). End of story :) Om det sedan var rätt av hon på kundtjänst att låta mig göra detta är en helt annan 5:a.

 

lowtek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast nu slapp jag detta (i slutändan iaf...). End of story :) Om det sedan var rätt av hon på kundtjänst att låta mig göra detta är en helt annan 5:a.

 

Bara att grattulera....! Hoppas resten löser sig också!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

Mmm.. akta er för Europolitan/Vodaphone;

 

Vart enda gång (3) som jag har haft i ett av deras kontaktkort i min mobil så har jag förlorat den :o)

 

(stulen 2 ggr, tappad 1 g.)

 

Mvh

Otursförföljda Glenn

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-16 14:51:22 av Glenn Larsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hördu slarviga Glenn!

 

Sedan 1992 har jag bara tappat en Mobil (T28) med kontantkort av alla mobiler jag har haft.

 

Hur kommer det sig att du alltid blir av med SIM-kortet och inte mobilen osså?

 

d*J*b

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glenn Larsson

> Hur kommer det sig att du alltid blir av med SIM-kortet och inte mobilen osså?

 

Det är ju det jag blir, jag blir av med mobilus telefunken = ergo, jag blir av med SIM kortet. (Dessutom är det inte slarvighet om nån snor telefonen, eller hur?)

 

mvh

G

 

[inlägget ändrat 2003-10-19 04:01:14 av Glenn Larsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
CJ Björkdahl

Själv måste jag säga att kontantkorten är guds gåva till mänskligheten!

 

Själv har jag haft mobiltelefon (GSM) sedan 1995, och månadsavgifterna var inte roliga! (Eftersom jag ser mobiltelefonen som en apparat som jag använder när jag MÅSTE ringa, inte när jag VILL ringa).

 

Fick ett kontantkort från comvik respektive europolitan från ett flingpaket respektive apelsinjuicepaket. Har sedan dess laddat dessa med cirka 200:- om året, vilket faktiskt är "för mycket", då summan hela tiden blir mer och mer på korten. Men tyvärr måste man ju ladda korten en gång om året för att hålla dem vid liv.

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...