Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fula kommunsidor


pepino

Rekommendera Poster

Att informationen till kommuninvånarna går fram tycker jag verkar vara väldigt viktigt, så det är ingenting man ska snåla med pengar på.

 

[inlägget ändrat 2003-10-15 20:52:34 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men nu är många av dem mer eller mindre extremt överdåliga och det finns ju heller ingen vettig information.

 

Sen finns det faktiskt gränser för hur fult det ska vara. En sida ska ju inte heller innehålla massa lull lull.

 

Tex www.mullsjo.se är sketa full, för ett år sedan hade de även en doorway in till sidan, där det var en knapp gjord i flash på ca 30 x 150 pixlar som låg med stylesheet över en bild...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mmmh, tror nog jag gör det.

 

En tråd med en massa gyllende surftips. Gyllene, ett ord med ironi denna gång

Men surftips tycker jag detta är, tråden flyttas till Surftips av mig, moderator för Webb - allmänt

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men en snygg karta har Hässleholm.

hade ett lättbegripligt kvadratiskt gatunät förr i tiden (hur är det nu?) ungefär som N.Y. med 3.e esplanaden etc.

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen

Luleå var rätt bra. De hade en webbkamera också.

Nattbilden var inte så tokig. Tycker alla kommuner borde ha liknande...

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilbloteket har en mycket bra länksamling http://www.molndal.se/kultur_fritid/bibl/ramindex7.htm

 

Medhålles verkligen! Har haft den som en favorit i över 2 år nu, trots att jag bor uppe i Umeå:-)

 

Umeås sida vann faktiskt en test om bästa kommunsida i RådoRön, tror jag det var, för ett par år sedan ;-)

 

Sedan gjorde "Umemastrarna" om sidan och jag tycker den tyvärr blev mer svårnavigerad ...fast den är ganska bra ändå...http://www.umea.se/net/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, titta på Laholms sida och den fruktansvärt irriterande scrollande länklistan i mitten. Såå korkat...

 

Tyckte nästan det var värre att den hade 5-6 runda bilder av vilka ungefär hälften var länkar och hälften inte var länkar - inkonsekvent, särskilt som den första inte var en länk och man därmed inte ens brydde sig om att kolla de andra som visade sig vara länkar :)

 

 

Nja, den är väl bra? De har till och med textlänkar i foten på sidan hela tiden - höjden av korrekthet liksom.

 

Jag gjorde även mitt nuvarande standardtest på vastervik.se och misslyckades med att hitta kontaktinfo till vem man anmäler skrotbilar/felparkering på gata till :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-15 23:12:00 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson
Jag menar 'Content is King' (citat PaleRider)

 

Håller med, men det går ganska fort att "postnisse" blir överhopad med uppdateringar så att han/hon inte hinner med.

Därför så brukar ju numera kommuner skaffa ett publiceringssystem så att själva uppdateringsjobbet kan delas upp på flera människor + att man får ett likartat (mallstyrt) utseende på sidorna.

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

| http://www.eskilstuna.se/

 

Nja, den är väl bra? De har till och med textlänkar i foten på sidan hela tiden - höjden av korrekthet liksom.

Anar jag en viss partiskhet? ;) Kanske korrekt, men ful!

 

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2003-10-16 08:06:43 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående skönhet på sidan så kanske det relaterar med kommunalskatten som kommunindividen måste betala.

 

Om postnisse på kommunalkontoret gör en 'gla' sida innehållande all/eller den mest nödvändiga informationen för kommunen ifråga så kanske det är bättre än att en webbfirma belastar kommunens ekonomi med en massa 'design' och urtramsiga flashinvik som måste köpas dyrt av någon obskyr webbfirma.

 

Jag menar 'Content is King' (citat PaleRider)

Visst är innehållet viktigast, men det är också viktigt att det är lättnavigertat, och att det har en läsbar form.

 

Man behöver inte anlita någon "obskyr webbfirma" det är i sådana fall bätttre att anställa någon som är duktig på information och layout.

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anar jag en viss partiskhet? Kanske korrekt, men ful!

 

Självklart! ...och nej den är inte alls ful! Bara ren och lättanvänd, inte alls i samma liga som de där två andra juh :)

 

(det kanske är du som är partisk?)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, den är faktiskt inte särskilt tilltalande :)

 

Ser ut som hemsidor gjorde för många år sedan, förresten så har väl Eskilstuna haft den hemsidan i många år om jag inte minns fel?

Kanske dags för en uppdatering :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nää priset tas av Horby

 

Intressant - många "pristagare" i den här tråden kör med någon bisarr färgkombination av grönt och gult, läskigt juh :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

priset tas av Horby

En webbkamera med flanerande flickorna i fokus,

det skulle göra Hörbysidan populärare . . .

Jag tänkte åka upp till Norra Finnskoga och kollade därför in

http://www.torsby.se eller hellre om man vill

Se Vargen!

http://www.geocities.com/holjes_camping/start_s.htm

En undran: funkar min mobiltelefon där uppe?

Är det nån som vet?

 

med eTT svarT TangenT-bord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...