Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Raid


Wippika

Rekommendera Poster

Jag har två partitioner med 30 GB på varje. nu skulle jag vilja spegla dessa mot varandra, typ redudanta eller vad det heter. Ska vara för backup på filer och partitrionerna är på olika hårdiskar så det ska vara extra säkert ifall en disk kraschar...

 

kan man göra detta utan hårdvara??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det ska du kunna göra i "datorhanteringen". Redundancy

------

MVH//Lena Marie

 

 

[inlägget ändrat 2003-10-10 20:11:07 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittar inte det alternativet? Vilken typ av raid är det jag tänker på då? är 1 eller 5?

jag har ju två fat partitioner på vardera 30 gb som jag vill använda mig av till detta ändamål??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska ha Raid 1. Mirrored Volume. Kanske inte funkar på FAT? Men det borde det väl göra.

------

MVH//Lena Marie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara passa på att avslöja varför man fortfarande kör backup trots raid: raid skyddar dig inte mot att du själv eller ett elakt program raderar filer ;)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

[inlägget ändrat 2003-10-10 23:03:29 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste använda dig av dynamiska diskar

 

LÄS:

 

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/standard/disks_and_volumes.asp

 

Varför så mycket snack o så lite fakta i alla trådar du skriver Lena Marie, "Tala är silver, tiga guld" specielt när du inte har en anning om vad du snackar om..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de! Jag gjorde det precis i skolan och det funkade. Jag har inte mycket fakta nej, men det jag hade räckte för mig! Vaknat på fel sida kära du?

(för övrigt kan jag hålla med om att jag pratar för mycket skit. ska genast sluta med det och bli otroligt seriös)

 

[inlägget ändrat 2003-10-11 12:45:16 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske räckte med den infon för dig, men evilaid1 som du försökte hjälpa så räckte det inte för.

 

att slänga in en länk till en MS sida som beskriver hur man gör, coh beskriver lite mer i detalj är aldrig fel.

 

vakna på fel sida,njä, det var på vänster sida idag som alltid ;p

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...