Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

routerlös...


lillen_009

Rekommendera Poster

har du provat att satt samma MAC på din router som ditt NIC som du kör med nu ?? (tror det går i Netgear) som uppenbarligen fungerar..

 

det låter iaf som att ert nät inte tillåter er att byta nic hur ni vill.... men jag bara chansar....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du provat att satt samma MAC på din router som ditt NIC som du kör med nu ?? (tror det går i Netgear) som uppenbarligen fungerar..

Ja, det har jag...

 

det låter iaf som att ert nät inte tillåter er att byta nic hur ni vill.... men jag bara chansar....

 

Det går... Man får starta datorn och komma till inloggningssidan. Där får man skriva in uppgifterna och om man loggar in från annan MAC än senast så kommer det upp en ruta och man får starta om datorn och krångla... men det går att byta så iallafall

 

fast med routern är allt stendött

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, jag vet att de bara står för bandbredden. Kanske uttryckte mig dumt. För mig ingår det i hyran, andra betalar 125:- i månaden

 

[inlägget ändrat 2003-10-12 21:00:51 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki... väldigt skumt...

 

låter som att Netgear får köpa tillbaka din router =)

 

Men jag fattar itne vad som skulle kunna göra att den inte fungerar... (inte ens får ett IP)....

 

skumt...

 

fick du ingen vettig anledning av Netgear supporten ??

[inlägget ändrat 2003-10-12 21:03:10 av Anders...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt olika, SUNET är ju bara universitetets "backbone", sen är det upp till varje universitet att sälja till studentern... Det kan vara allt från 10mbit hubbade nät(SUBnet i lkpg tidigare), till rena switchade 100mbit nät.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj. nu hände något... Jag kommer inte ut på Internet men det kom många na siffror (vet inte vad jag gjorde)

 

http://www33.brinkster.com/provsida/prov.jpg

 

saknas något? Är inte så insatt... Varför tror ni att det inte fungerar?

 

 

kanske denna fungerar bättre

http://www33.brinkster.com/provsida/index.html

 

 

 

 

 

:thumbsup: Poängvarning utfärdas till bra svar!!

 

[inlägget ändrat 2003-10-12 22:01:55 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm...125.. fan jag betalar 155... satans.. jag blir ju nästan ruinerad när jag får höra detta =)

 

...här runt Mdh betalade vi 60kr/termin tror jag (var iofs några år sedan) ..å då toppade vi 20Mbps till å från (mestadels switchat 100Mbps i fastigheten) ;)

 

Men så fanns det juh studentbostäder som låg i områden med bara en kass radiolänk till från skolan, som fick dela på 2Mbps tillsammans eller nå't =D

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nej, löste sig ett tag, men nu fungerar det inte... Du får gärna höra av dig om du tror att du kan lösa det...

 

ICQ# 167355144

MSN lillen_009@hotmail.com

aloep02@student.vxu.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...