Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bostream eller BBB i mitt fall?

Vince1031

Recommended Posts

BAH BOSTREAM ASSÅ..

v 34 skulle min första leverans komma. När veckan är 34 så skjuter de upp det till v 41, nu när v 41 är här skjuter de UPP DET IGEN till veckan 45!!!

De är ju OTROLIGA..

Hej !

Tack för ditt mail!

Vi får just nu många förfrågningar rörande leveranstider på scream och vi beklagar att meddela att vår underleverantör Skanova har meddelat oss ytterligare förseningar av leveranser. På vår hemsida kan du se de senast gällande datumen för installation av scream i din telestation.Eller www.bostream.com/scream. Vi måste reservera oss för att postnummerområdet inte är en 100% garanti att ditt telefonnummer tillhör en telestation som kan få scream utan är ett verktyg för att få en indikation om scream kommer lanseras i området..

Vi rekommenderar alla som beställt scream att inte säga upp sin nuvarande bredbandsanslutning utan fortsätt använd den anslutning ni har tills ni får vidare information från Bostream angående installation av scream.

Bostream har påbörjat installationerna av scream i vissa områden i Stockholm och arbetar samtidigt på att snabba upp leveranserna från Skanova i alla övriga leveransområden. Vi beklagar att dessa förseningar drabbar dig!

Vänliga hälsningar,

Bostream

pratade just med BBB, och de sa att min telestation redan var i drift, o trafik. De sa de garanterar inom 90 dagar, men det kan gå snabbare.

Vad tror ni? är det lönsamt o byta bolag vid detta läge?

Jag får offra min fasta IP address, o köra dynamiskt då det skiljer sig inte SÅ mycke vilket fall, bara jag får 8mbit ner, 1mbit upp (snabbare än comhem)

man blir ju stört orolig när BOSTREAM säger efter all denna vänta..

Vi måste reservera oss för att postnummerområdet inte är en 100% garanti att ditt telefonnummer tillhör en telestation som kan få scream utan är ett verktyg för att få en indikation om scream kommer lanseras i området..

BAH BOSTREAM... can BBB be the saviour?

Glömde;

Du kan troligen inte säga upp din beställning iom att de redan påbörjat arbete, enligt de själva. Ångertid är 14 dagar i vanliga fall...

Magnus Gladh

Eftersom de har uppfyllt kontraktet genom att flytta på datumet så borde det gå att hävda kontraktet utan någon avgift.

Det beror ju helt och hållet på vad det står i det avtal som man skrivit på. Det kan så att man inte kan råda över underleverantörer och att tiden för installationen bara är en gissning, inget gällande datum osv osv...

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

vad för arbeta har de börjat med? bostream har ju inte äns installerat telestationen.. eftersom de skjutit det till v45?

De har inte äns skickat mig nåt riktigt brev utan altt man får är deras MASS MAIL utskickade om det är på väg.. nån gång i framtiden..

Om du vill riskera att stå utan förbindelse i ett par veckor så kan du byta. Inkopplingen för iaf BBB funkar skitdåligt och lita inte på ett ord som BBB säger när det gäller leveranstid.

Akta dig för BBB!

BBB sade upp mitt abonnemang till den 1 oktober och 14 dagar senare vet BBB ännu inte när dom skall koppla in mitt abonnemang.

BBB har tydligen gått in i väggen fullständigt.

Det verkar som både BBB och Bostream "by default" skyller på Skanova.

När mitt abbonemang på BBB inte drog igång så skyllde de direkt på att Skanova gjort bort sig.

Nu när det gått 6 veckor utan att fungera så får jag när jag ringer dem reda på att de visst glömt bort att beställa ett abbonemang av Skanova. Alltså är var det BBB som gjort fel.

Mitt råd är att ta deras beskyllningar på Skanova med en nypa salt.

verkar som båda företagen inte går o lita på. Stannar väl kvar på bostream o hoppas på det bästa. verkar inte som man tjänar nåt på o byta.

tur man har comhem kvar tillsvidare.

lider med er alla som fått eran Internet uppsagd av BBB eller pg av missinformation o kör på modem eller dylikt just nu....

Nu är mitt abbonemang (BBB) uppe o rullar iaf. Bara 47 dagar försenat...

Men jäklar vad det går undan. 8.36Mbit/s upp och 11.13Mbit/s ner. Inte illa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...