Just nu i M3-nätverket
Jump to content

aspSmartUpload

Rajver

Recommended Posts

Hmm, jag har en filuppladdare framför mig här, som använder sig av aspSmartUpload komponenten.

användaren har möjlighet att välja fil på sin dator och trycka på enqueue så läggs filnamnet till i en multiple select, när användaren har vält filerna som ska laddas upp ska man kunna trycka på Upload också ska aspSmartUpload ladda upp filerna en efter en, sökvägarna står i value i varje option i selecten.

men de går tydligen inte att manövrera en input type="file". så jag tänkte om man kunde använda vanliga input type="hidden" objekt istället och skriva in sökvägen i en sån och sen få aspSmartUpload att läsa av den här sökvägen och ladda upp filen..

går detta?

jag har inte lyckats än, men jag tänkte om någon annan har haft samma strul som kan avbryta mig ifall det är förgäves?

Tack på förhand!

Mvh

Robert

Christopher Bergren

Nä, du kan inte lägga det i hidden, och du kan inte heller dynamiskt lägga till fler FILE-fält (dolda eller inte). Eller snarare, du kan lägga till dem, men du kan inte sätta deras Value-property. Det här är en säkerhetsfunktion, och väldigt logisk sådan. Du ska aldrig kunna bestämma via kod, vilken fil som skall skickas med formuläret. Det går inte och ska inte gå att komma runt.

Enda sättet jag ser är att från början lägga x antal FILE-fält på samma position i formuläret, dölj alla utom den aktiva. När användaren valt en fil och denna lagts till i din Listbox, dölj fältet och visa nästa i kön. Nu kommer alla filer postas som angetts i de olika FILE-fälten.

- Chris

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...