Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilka hörlurar skall man köpa?


mossian

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tänkte satsa på att köpa ett par bra hörlurar av bra märke/modell (max 1200kr). Skall i första hand använda dem till att lyssna på musik via datorn och musikanläggningen.

Kan någon tipsa om vilka man skall kolla efter eller bra siter med jämförelser etc.

 

Tacksam för alla tips!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekommenderar nog fortfarande Koss Porta Pro - främst för att de är lätta och ihopvikbara så de fungerar utmärkt även för portabelt bruk, när man inte sitter framför datorn :)

 

..dock är de juh inte slutande lurar - utan öppna. Å andra sidan låter de otroligt bra och ligger på drygt hälften av din budget i pris.

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koss Porta Pro har jag också hört skall vara något i hästväg (i förhållande till priset). Har inte provat dem själv - ännu.

 

Jag spinner vidare lite i frågan och undrar om någon också kan tipsa om några bra öronsnäckor till humant pris?

Skall ha för MP3- & CD-spelare.

 

// Mr Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spinner vidare lite i frågan och undrar om någon också kan tipsa om några bra öronsnäckor till humant pris?

 

Koss The Plug kanske? =D

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och undrar om någon också kan tipsa om några bra öronsnäckor till humant pris?

Jag har föregångaren till denna modell:

http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=110327

 

Låter grymmt bra, tycker jag. Dessa är väl ännu bättre, förmodligen.

 

Sony har en dyrare modell, i samma prisklass som Koss The Plug (som kostar ca 5-600 kr):

http://www.teknikmagasinet.se/shop/db.pl?template_file=db_product.html&ProductID=110328

 

---

 

Koss The Plug har jag inte provat, men vill och ska göra snart :)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok lutar lite åt koss portapro. Finns det något backup alternativ? Näst bäst?

 

För mig spelar det ingen större roll om de är slutna eller öppna hörlurar.

 

Apropå allt och inget, slog mig just att ordet "hörlurar" låter ganska löjligt..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koss The Plug kanske? =D

Ja, de verkar bra faktiskt!

 

Läste lite på http://www.netonnet.se/ om dem. Det står bl.a.

"Öronpluggen med ett "världsrekord" i basåtergivning.

Tack vare sin unika konstruktion med kuddar av ett specialmaterial, utvidgar den sig i öronkanalen där den sluter tätt och sitter bekvämt och ger ett enastående bra ljud som aldrig tidigare funnits bland öronsnäckor."

Verkar ju vara perfekt!

 

Sony har en dyrare modell, i samma prisklass som Koss The Plug (som kostar ca 5-600 kr):

En klar fördel med dessa är att man kan förkorta sladden till 0,5m. Bra om man kör med sin iRiver runt halsen! :-) Även dessa verkar sluta tätt i öronkanalen.

 

Tåls att fundera på någon av dessa.

 

// Mr Y

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de verkar bra faktiskt!

 

Notera att det också finns tredjepartshöljen (eller gummin om man så vill) till The Plug som gör dem ännu enklare att använda eller något - alltid kul med en sådan "tillbehörsmarknad" tycker jag :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Köp trådlöst!

 

Betalar man runt 1000-1500 för ett par trådlösa lurar, får man ett par bra! -Och trådlösa är SÅÅÅ bra, speciellt när man slipper den där tråkiga känslan när "tråden" tar slut!

 

-Köp hellre RF framför IR, fast IR är bäst om man skall lyssna på konfidentiella ljud etc. (RF kan avlyssnas LÅÅNGT utanför hemmet..)

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig spelar det ingen större roll om de är slutna eller öppna hörlurar.

 

Tja, slår ett sista slag för Porta Pro: De har "komfortbyglar" vilket låter som ett uselt marknadsföringsknep - men i realiteten är det ett par extrakuddar som man kan trycka in mot huvudet precis ovanför öronen så att trycket av hörlurarna mot själva öronen minskar drastiskt - oehört bekvämt för längre pass! :)

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koss The Plug kostar 400 kr på gtek.net såg jag nu. Alltså inte 5-600 som jag sa tidigare :)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koss The Plug kostar 400 kr på gtek.net såg jag nu. Alltså inte 5-600 som jag sa tidigare :)

 

Jo, och i den stora staden USA kostar de $19 har jag för mig?

 

--

.Wey

 

Go da! Sing a song!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berndt Häggbom

Såsom yrkesmusiker kan jag bara, såsom Weyland, rekommendera Koss PortaPro. Lurarna har dessutom tre års garanti!

 

/Berndt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...