Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Importproblem


Pax

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Under många år har jag med nöje använt programmet WavLab. Men i den senaste versionen installerat på Win2K plattform blir det problem. Är man inloggad som administratör är då fungerar alla funktioner inkl de som har med brännare och CD-rom att göra. Men loggar man in som användare finns det inga CD enheter tillgängliga.

 

Finns det hjälp för detta.

 

 

 

Mvh Pax

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger inte i Wavelab utan i Windows. Du måste logga in som Administratör och ställa in "gruppprinciper" för användare eller användargrupper att skriva till cd är "tillåtet".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gpedit.msc hittar du i mappen \Windows\System32

Varning: Det är lika känsligt att ändra i grupprinciperna som att ändra i Windows-registret. Ett litet misstag kan leda till man kan råkar stänga ute sig själv från vissa funktioner, program eller tom. hela Windows.

 

Så, detta tips är kanske för den mer erfarne Windows-administratören.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lättast är väl att göra alla användare medlemmar i administrators gruppen?

 

Högerklicka på den här datorn, välj hantera , användare och grupper, lägg till dom användare som skall kunna komma åt "alla funktioner" i wavelab i gruppen administratörer (eng. administrators)

 

DÅ kan alla göra allt! = Lite säkerhets trubbel kan det innebära.

 

Basisten

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan alla vara admin men det ville jag undvika pga just säkerhetsrisken. Har varit och kollat i gpedit.msc men blev för osäker om hur ändringar skulle göras. Mitt problem är inte löst ännu.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...