Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
bobby_digital

Webbaserad IRC client

Rekommendera Poster

Morning Eforum.

Då min kära arbetsgivare blockar allt vad irc, msn och så vidare heter så tänkte jag att man kanske kunde gå vägen om och köra med en webbaserad IRC :) och ja jag vet att jobbet blockar sånt av en anledning så spara mig moralkakorna är ni snälla ;)

Någon som har några förslag så man kan testa lite iaf?

/bobby_digital

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Då min kära arbetsgivare blockar allt vad irc, msn och så vidare heter så tänkte jag att man kanske kunde gå vägen om och köra med en webbaserad IRC

Det är inte så att din kära arbetsgivare har blockerat de vanligaste portarna som IRC använder? I så fall så spelar nog inte det nån roll om du kör en webbläsarklient.

Testa att ansluta till en IRC-server som inte använder de vanligaste portarna. 6667 och några portar uppåt är väl dom vanligaste, om jag inte minns fel.

---

Jocke

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man tackar för svaren men tyvärr så har de blockat även port 6667. Vi kan inte ens pinga en adress så allt förutom web och mail är spärrat. Lite trist men samtidigt kan man ju förstå det :)

Trevlig helg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmh, när någon vill ha hjälp at tgå rutn företagets skyyd då spirnger vi dit. Hur gör vi när någon vill gå runt det skydd som en skola satt upp.

Inte brukar vi hjälpa dem att starta Kazaa eller surfa på Lunarstorm

;)

/T

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena

Jag förstår piken men måste endå ge ett litet svar tillbaka. :)

Det är ju i min värld en viss skillnad att komma åt irc för att snacka med EN polare än att stortanka piratkopierade spel/program etc ifrån kazaa på företagets linor.

/bobby_digital

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan köra en sk. krypterad tunnel igenom ditt företags firewall och vidare till en proxy-server. du behöver bara en tunnel-klient på datorn. Har testat HTTPort med lyckat resultat. Läs nybörjarguiden och FAQ:en.

Om du har en egen dator utanför firewallen kan du även köra deras htthost, som skickar vidare dina "paket" till önskad destination.

http://www.htthost.com/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mmh, när någon vill ha hjälp at tgå rutn företagets skyyd då spirnger vi dit. Hur gör vi när någon vill gå runt det skydd som en skola satt upp.

Vi får väl förutsätta att han är vuxen och klar över orsakssammanhang.

Vill han missköta sitt arbete och få sparken, så tycker jag att det är upp till honom.

Hur många spenderar merparten av sin arbetsdag på Eforum? ;)

---

Jocke

Oh, German. I´m sorry, I thought there was something wrong with you.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ojdå vilken aktivitet det blev :)

Skype har jag testat men kommer inte ut då det är spärrat. Tack för tipset dock.

Sen att köra krypterad tunnel kanske funkar men som joakimj skriver så har jag varken tid eller lust att grovt missköta mitt arbete då en sådan typ utav lösning förmodligen tar en del tid i anspråk. Men man bockar o bugar för tipset ;)

Hur många spenderar merparten av sin arbetsdag på Eforum?

Det kan man verkligen undra....

/bobby_digital

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...