Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Migrera från Eudora till Outlook


henrikg

Rekommendera Poster

Jag kör för tillfället Eudora 5.1 men försöker importera all min mail till Outlook 2003 (inte Express). När man väljer "Import..." i Outlook så kan man endast importera från Eudora 3.x och 4.x. Jag försökte ändå men min nya mailbox i Outlook blev helkonstig... Jag provad även att importera till Outlook Express men samma sak händer där! Är det någon som hur man bör bära sig åt? Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej MH,

 

Först provade jag att migrera från Eudora 5.1 till Outlook 2002. Då fick jag inte med attachments och alla namnen blev ombytta och vissa body-texter såg helt sjuka ut. Sen provade jag att importera till Outlook 2003 och då gick det lite bättre fast datumen stämmer inte riktigt samt att alla attachments kom inte heller med. Kan även nämna att min Eudora innehåller ca 40 tusen email, alltså en hel del... Kanske har ngt med det att göra? Värt att nämna är att andra ggn jag försökte importera så hade jag inte Eudora installaert utan försökta importera direkt från mbx (eller vad de nu heter) filerna... Väldigt tacksam för hjälp.

 

PS. har även provat att importera via OE men det blir heller inte bra!!

PS2. Eudora har bara ett konto.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora är dina mbx-er + attachement-katalogen? Tänk på att båda Outlookerna lagrar attachementsen i SAMMA fil som breven, inte i en separat mapp. Eftersom det finns begränsningar i hur stor en PST-fil kan vara (och fungera bra) så kan det vara det som spökar. Behäöver du ha dina gamla attachements klickbara (sökvägen kommer fortfarande att stå i brevet)?

Annars kanske det hjälper att helt enkelt flytta attachementkatalogen under importen.

 

Eudora 6.0? eller har du också drabbats av ärthjärnor?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Ledsen MH, raderade din bounstråd (dubbelpost) som du råkade skapa, den du fick poäng för...

 

nu gissar jag att ingen kommer att skapa den 5000:e tråden här på E-forum.

 

/T

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, en dublett till...

 

Nä nu har något blivit knäppt!!

Har jag gjort ett misstag eller har E-forum gjor det?

 

Hittade en tråd, tråd/inlägg nr 500 000, som du skapat med ett inlägg identiskt som ett svar i denna tråd. Men nu hittar jag inte detta inlägg i denna tråd!!

Va!!

 

Hjälp - har jag raderat ditt verk? Det fanns ju även ett svar på inlägget i denna tråd! Vad har hänt?

 

Helt klart låg ett svar från dig emellan henrikgs två inlägg i denna tråd och det raderade jag INTE!

 

mmhh, en bugg i E-forum? Du hade fått poäng av någon och gratulation av Starre och någon mer för att du lyckats skapa tråd/inlägg nr 500 000...

 

/T

aj, fel trådsiffra, inlägg nummer 500 000 ska det var, rättat.

ed - ännu en nolla... Såklart. rättar efter Starres inlägg, kan eftersom jag e Moderator

 

[inlägget ändrat 2003-10-01 22:47:52 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, något är konstigt kan jag säga! Det har försvunnit något...

 

Du menar nog förresten tråd nummer 500'000 :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[GROTTMAN]

Menar du att jag har förlorat mitt enda historiska inlägg på eforum :-(

Man får nöja sig med den högagtiva ungdomstiden:

observera att jag var en av de 20 aktivaste skribenterna :P//eforum.idg.se/popup/topusers_year_popup.asp?y=1998

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag misstänker en liten bugg i Eforums system.

 

Bekräfta för mig att du skapat ett inlägg emellan hernikgs två i denna tråd, ett inlägg där du beskrev en migrering du utfört mellan Eudora och Outlook. Kan du även bekräfta för mig att du defintivt inte skrev inlägget separat som en egen tråd.

 

Råkade du utför någon OOOPS-dialog från Eforum när du skrev svaret jag raderat?

 

Något blev fel, det kan vi vara säkra på.

 

Nummer för övrigt.

Ditt inlägg var alltså nummer 500 000 i Eforums historia och Eforum tolkade det dels som en separat tråd och dels som ett svar i denna tråd. Tråden såg jag via kanalen Officeprogram och ditt inlägg i tråden såg jag genom att öppna tråden.

 

Nåja, nu ska vi inte gråta över spilld mjölk, hoppas bara henrikg klarar sig utan det svar som blivit raderat. Eller så får du, MH, skriva om det.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inga konstigt felmeddelanden och både Henrikg och jag kunde läsa det efteråt (eftersom vi fortsatte diskussionen). Eventuell bugg har altså uppstått senare. Hursomhelst så är det överspelat.

 

Till HenrikG

Hur gick det? Hur stor blev attachement-mappen + mbx-arna?

Max storlek i outlook är 1,82 gigabyte

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;288283&Product=ol2002

 

Vad menar du med: "fast datumen stämmer inte riktigt"?

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;190425

 

/m

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...