Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB VDSL


kakaella

Rekommendera Poster

Det stämmer. Men de menar från när man beställde tjänsten, vlket jag gjorde i början av juni. Jag fick också först beskedet att skulle jag bli inkopplad i slutet av augusti. Men nu handlar det om att BBB inte kan hålla utlovade inkopplingsdatum och att dagarna/veckorna går medan jag är utan Internet. Så var det inte tänkt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Hehe 01/01!!!

Det skulle nog bli rätt så dyrt för skanova att skicka ut personal för att koppla in någon på en röd dag. Hör av dig gärna.

PS: Jag har fortfarande inte fått någon besked. Nu är jag i sjunde veckan utan internetkoppling.

Som ja sa tidigare, anmäll de till ARN.

[inlägget ändrat 2003-10-13 09:46:18 av kakaella]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar med att det knappast kommer att fungerar den 1/1-04. Men någon gång under den veckan hoppas jag verkligen att det är igång.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är vissa stationer som BBB inte har installerat utrustning på. Sitter vi som väntar utan att få besked på samma station tro?

 

Själv sitter jag på Norrviken/Viby Sollentuna.

 

Ni andra som väntar på er inkoppling, fyll på med era stationer kanske vi få ett mönster.

 

Jag är nu uppe i 14 dagar utan internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått besked. Efter vecka 43! Få se vad som händer.Dvs ca två månaders försening.

I övrigt --> Tullinge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde BBB för ett par månader sedan.

Fick startdatumet 6/10.

Nu finns det inget startdatum längre.

Ligger på HÄS= Hässelby Villastad utanför Sthlm.

Har iförsig inte så bråttom då jag har kvar mitt

gammla abb men man vill ju ha det så snabbt som möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ej fått något avstånd av BBB

men jag får 8/1 varianten.

Från Bostream sa de att jag hade typ 1800 meter.

Om jag kollar på Den där "stationfinder"

var min station ligger och sen mäter med bilen så ligger det snarare på 700meter.

Borde väl få 12/9 då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag kollar på Den där "stationfinder"

var min station ligger och sen mäter med bilen så ligger det snarare på 700meter.

Det finns inget som säger att stationen ligger där namnet står. Dessutom går ju inte telefonledningarna fågelvägen...

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser lite på sidorna där så står det att adresser till telestationer inte kan ges ut av säkerhetskäl, så en station kan ligga uppemot en mil åt fan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt på min front. BBB säger att Telia sitter och tjuvhåller på min koppling. Telia har stängt ner ADSL:en, avslutat mina konton, stängt ner mina hemsidor men inte skickat urkopplingsorder till Skanova.

 

Detta innebär att Skanova rejectar BBBs inkopplings beställning med motivering att jag inkopplad till annan leverantör.

 

Suck

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått samma skäl från BBB som du. Skanova kan inte koppla in mig beroende på att Telia inte tagit bort teletrådarna till mitt gamla ADSL modem på stationen. Så less på detta elände...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att en hel del av krånglet beror på Telia. Det som jag irriterar mig över är att BBB går ut och påstår att vid upptaget telestation gör man nytt försök veckan efter. Detta stämmer absolut inte,i mitt fall i alla fall. Av vad jag förstår får man ett besked från scanova inom ca två veckor och det tar minst en vecka för de att skicka nytt anmälan och det tar 2-3 veckor för scanova att komma till skott med nytt försök. Alltså minst en månad försening.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-n vad illa. Jag pallar inte att vänta så länge : (

 

Här är utdrag från PTS uppmaning:

 

Post- och telestyrelsens (PTS) har uppmärksammats på att det i vissa fall uppstår ett tidsmässigt glapp i tjänstetillhandahållandet för en slutkund som vill byta operatör av xDSL-tjänst. Detta glapp uppstår när en omkoppling av kopparförbindelsen måste ske från en operatörs utrustning till en annan operatörs utrustning. Denna omkoppling sker enligt uppgift inte vid samma tillfälle.

 

 

Enligt uppgifter, som även bekräftats av TeliaSonera, måste en ny operatör vänta i snitt tio dagar innan leverans sker trots att den tidigare operatörens

avtal har upphört. Under mellantiden har slutkunden inte tillgång till bredbandstjänster. Detta gäller även om den nya operatören redan har anslutning i den berörda telestationen.

 

http://www.pts.se/Nyheter/pressmeddelande.asp?ItemID=2598

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min "status" har ändrats. (Jag har "bindning" på telia t.o.m. 2003-12-20)

Installation beställd! 
Vi har nu beställt en uppkoppling för din räkning hos vår underleverantör. 

En kort tid innan du kopplas upp kommer du få en startbox med besked om tidpunkten för din inkoppling samt information och utrustning som du behöver för att komma igång med tjänsten. [color="#0000ff"]Vi vill påminna att leveranstiden är upp till tre månader[/color].

[color="#0000ff"]Har du förut haft en Internetuppkoppling via ADSL eller VDSL är vi beroende av att din nuvarande Internetoperatör skickar in din uppsägning i tid. Blir det ett glapp i kommunikationen mellan din nuvarande operatör och vår underleverantör tvingas vi att göra om din beställning av uppkoppling vilket ger en försening på en vecka.[/color] Vi arbetar intensivt för att förbättra våra rutiner och gör allt för att du ska få din uppkoppling så snart som möjligt.

Något mer precist besked om inkopplingsdatum kan vi inte ge i dagsläget. 

Mmmm hoppas att skanova sköter sig, men tidigare har de bara stått "Tack för din fullmakt..."

 

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också min erfarenhet. Skanova gjorde ett försök att koppla in BBB utan att lyckas. Sedan gick det över tre veckor innan de färsökte igen. Tala om glapp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj..

LÅng historia kort;

Beställde BBB 27/6. BBB fick fullmakt att avsluta Telia-abbet. Telias ADSL slutade att fungera 2/10. Fick prel-datum av BBB 6/10. Hände inget, Ringt och mailat flera ggr till BBB, men fått samma svar;

"Vi kan inte garantera något datum - vi kan inte påverka Skanovas arbete". Fick, i förra veckan, besked om att Skanova skulle leverera någon lista på uppkopplade personer i denna veckan. Inte bara det, Skanova hade garanterat att alla som skulle blivit inkopplade i början av oktober, skulle få BBB innan oktobers slut. Sweet =) Jag ringde i tisdags till BBB för att höra hur det stod till med listan, och ombads då återkomma senare i veckan. Sagt o gjort, ringde upp dem (BBB) idag igen. Fick då följande svar;

"Skanova skulle koppla in dig 20/10, men då hade inte telia tagit bort ditt modem från telestationen".

Nu kommer det att ta två veckor till innan Skanova åker ut o kollar telestationen igen... Finns modemet fortfarande kvar, så blir det två veckor till innan nästa koll, osv, osv.. *SUCK!*

Ringde till Telia och undrade vad i h-vete de höll på med. "Men du skall ju vara urkopplad.. Senast 10/10 står det här.. Vänta ett tag skall jag kolla.. OJ, du _är_ ju inte urkopplad ännu... hoppsan.."

Vad ska man säga.. Jag är skogstokig nu.. Ge mig mitt bredband!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det för mig med räkna med 3 veckors försening minst nu. Okej att Telia gör fel men BBB har alldeles för sega rutiner för att göra om beställningen.

BBB stängde ner min Telia lina den 30/9 och jag väntar fortfarande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man tur (!), som jag hade, kan man bli inkopplad redan efter drygt två veckor. Men då hade jag bearbetat BBB:s kundtjänst varje dag och tjatat sönder dem. Det kanske hjälpte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tjatat har man vet inte om det hjälper de verkar ha svårt att prioritera kunder. Man får ställa sig sist i kön så fort något går fel i installationen. Fick du VDSL lr ADSL PCH? hur många portar har du på modemet och vad är det för fabrikat?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är VDSL och modemet är från Cisco (liten svart sak). Det är allt jag vet. Sitter på jobbet och kan inte kolla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp

Nu fungerar det. Ca två månaders försening. Får en hastighet ca 6mb/1mb. Stabil. Har fått en månadsavgift som plåster på såret vilket var snålt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...