Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BBB VDSL


kakaella

Rekommendera Poster

Är så för... över kundtjänsten / support avdelningen på BBB. Anmälde mig till deras VDSL tjänst. Tack vare de är jag sedan en månad tillbaks nedkopplad. Får endast tomma löften samt oeniga svar via deras kundtjänst. Å andra sidag skyltar de upp med att vara bland de bästa internetleverantörer med nöjda kunder. Jag kommer nu gå tillbaks till Telia ADSL som jag hade innan. Kommer att kosta mig 700 kr att koppla upp mig igen.

Vill se om de finns andra drabbade där ute eller är det bara jag som känner min nonchalerad av BBB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

Vad har BBB gjort, du blir väl inte nedkopplad utan orsak, och varför kan de inte koppla in dig igen?

 

Jag kommer nu gå tillbaks till Telia ADSL

Varför? Det finns ju alternativ. Om det nu hat blivit något strul med BBB's VDSL/ADSL, så att du inte kan få det. Varför då välja telia?????? Om du kan få telia, så kan du ju lika gärna välja spray. (299 kr/mån för 0.5 mbit/s)

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också anmält mig, men hade 3 månaders uppsägning på Spray. Vilket gör att de inte kopplar in mig från det att spray har avslutat mitt abonemang.

 

Sker 1/1-2004 så du får jag väl se om allt fungerar som det skall.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/1-2004

Skulle vilja se den Skanovaanställde som tuffar iväg till din telefonstation den 1/1-04 (Röd dag). Ja... efter helgerna kanske

 

Jag har telia-bindning t.o.m 21/12-03 (Villaägagarnas 12 månader) och har beställt BBB (får 8/1 varianten). Jag hoppas på en BBB-jul, men tror på en smalbandsjul och kanske bredband igen efter nyår... i varje fall om Skanova håller sin vanliga "standard".

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa du upp ditt abonemang själv eller gjorde BBB det åt dig?

Idag fick jag besked ifrån BBB att de sagt upp mitt abonemang till den 31 okt. Skall bli inkopplad på masthuggets station i GBG. Någon som blivit inkopplad på den stationen ännu?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BBB sa upp det åt mig, det var lite dumt eftersom de dröjde från mitten til august in i september månad vilket gör att uppsägningen inte gäller förren 1 oktober och sedan 3 månader = 1/1 2004.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är så för... över kundtjänsten / support avdelningen på BBB. Anmälde mig till deras VDSL tjänst. Tack vare de är jag sedan en månad tillbaks nedkopplad. Får endast tomma löften samt oeniga svar via deras kundtjänst

 

Nu beskriver du inte exakt hur detta gått till, men jag kan iofs lägga till att just kundtjänsten på BBB uppträtt lite märkligt det lilla jag varit i kontakt med den. Å andra sidan blev jag inkopplad på exakt det datum dom angav på sin hemsida, till 8/1-tjänsten, modemet kom visserligen tre dagar senare men det var inte så farligt sent. Sen var det bara att koppla in så funkade det på en gång, till skillnad från vad man hört om Bostream. Det enda som strulade lite i början var att det tog ett tag innan tjänsten fattade att jag hade flera datorer/nätverkskort. Men det vara bara typ första timmarna, sen har det fungerat klockrent och med bra fart med för tillfället tre datorer i drift.

 

[inlägget ändrat 2003-09-30 15:44:12 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med;

Ringde själv deras kundtjänst 5 ggr i ett ärende, och blev lovad hjälp i ärendet ifrån en "högre chef". 5 ggr lämnade jag mitt telenummer och blev lovad kontakt...inget händer...inget finns loggat i deras system. Pinsamt.

 

Det hela slutade nu lyckligt då jag stod på mig till ngn stackare som försökte tolka sina egna villkor, så tillslut så ordnade allt upp sig, men inte tack vare deras kundtjänst utan att jag själv jagade ansvariga...annars hade det nog inte varit ordnat än...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har egentligen lite längre historia. Jag var nog bland de första som anmälde mig till VDSL, första dag som de kom ut med det. Jag fick sedan tips från en vän att man inte kan ha både ADSL från Telia och VDSL på BBB varför man måste säga upp det första innan, det lät mycker rimligt. Jag skickade ett E-mail till BBB och ställde samma fråga. Inget svar på frågan trots att hela E-mailet bestod av en fråga. Ringe veckan efter till deras kundtjänst men enligt de var allt grönt och jag hade att fast datum för att bil uppkopplad 03/09. Det var dumt av mig att tro på de. Sedan 04/09 när jag märkte att så var inte fallet ringe jag tillbaks till BBB. Remomenderades att säga upp ADSL tjänsten och komma tillbaks med ett datum vilket jag görde. Man räknade med att kunna koppla upp mig sedan på en vecka. Sedan dess började problemet. Ett tag bollades jag mellan telia kundtjänst som påstod att ADSL tjänsten var uppsagt redan 05/09 och att jag inte hade något konto hos de längre (enligt Telia tel besked från Skanova) och å andra sidan BBB som påstod att jag inte var nedkopplad (Enligt BBB, tel besked från skanova)! Jag vet fortfarande inte vad problemet är. Ringde även skanova men de vägrade att prata med mig över huvudtaget och hänvisade mig till BBB. Men enligt deras inkompetenta kundtjänst så kan de inte heller ringa till skanova och höra vad felet är!!!!!

Jag tycker det är upp till BBB att lösa problemet eftersom de har lovat mig en uppkoppling på en vecka. Enligt en person på BBB kundtjänst så har jag fått nytt PREL datum 06/10 och enligt an annan lika inkompetent person kan man inte ens ge ett prel datum nu utan det är barar att vänta. Det är såp att jag vill spy på deras kund tjänst. Senast ringde jag deras kundtjänst igår. Den idioten sa rakt ut att jag ska sluta TJATA eftersom de inte kan göra något.

Att jag kommer att välja Felia beror på att jag är nedkopplad nu i fem veckor. Jag tror att det kommer och gå snabbast.

Lycka till ni andra. Min rekomendation till alla är att vänta ett par månader till. Av vad jag förstår så håller de utvecka deta hela nu och de kommer nog gå smidigare om ett par månader.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu bjuder vi på engångsavgiften (695 kr) när du beställer Telia Bredband 500 med 18 månaders bindningstid. Erbjudandet gäller till och med 25/10. Om du föredrar 12 månaders bindningstid (med engångsavgift) gör du din beställning via Kundservice på telefon 90 200. Samtliga priser är inklusive moms.

Källa telia.se

 

Så du vill sitta med telias adsl i 12 eller 18 månader? Och dessutom betala inträdesavgift igen?

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

verkar som BBB o BOstream behandlar kunderna detsamma..

dvs som S K I T...

 

SUCK!

 

[inlägget ändrat 2003-10-02 00:08:43 av Vince1031]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja!

 

Jag väntar fortfarande på deras sista datum 06/10. Jag har dock inga förhoppningar.

I övrigt har jag modemet kvar från telia. Uppkopplingsavgiften har jag redan tänkt ut och få tillbaks från BBB. Jag har redan anmält de till ARN. Jag ska höra med de hur de gör om man inte vill ha en bindningstid.

Jag väntar till 06/10. Händer det ingenting så ska jag försöka med PLUS / SVT. Nin kanske kan se mig på TV.

 

De ska F.. i mig inte skärpa sig. Jag gör att jag som jag kan göra i alla fall.

 

[inlägget ändrat 2003-10-02 08:10:52 av kakaella]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en till som drabbats av BBBs inkompetens. BBB har fått fullmakt att säga upp mitt Teliaabonnemang. Telia avslutade det på planerat datum dvs 1/10.

 

Vet BBB när dom skall koppla in mig? Har jag fått något startpaket? Nej, nej, nej.

 

Är det någon som blivit inkopplad på Norvikens station ännu?

 

Detta innebär att vi inte kan jobba hemifrån längre, inte ha beredskap längre. Hur länge kommer detta att bestå? Ingen vet?

 

Min rekommendation är att undvika BBB tills vidare.

 

Telia suger men BBB suger värre.

 

Vad gör man nu då? Jo, man kör via sin 3-telefon men bara en timme åtgången, sen måste man ladda batteriet.

 

[inlägget ändrat 2003-10-02 09:35:29 av KottenR]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i och för sig en startpaket sedan fem veckor tillbaks. En blinkande modem som påminner mig dagligen övre hur förb.. jag ska vara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad BBB säga upp mitt Telia-ADSL och det gjordes 2/10. Ringde till BBB's kundtjänst för att höra när min BBB-anslutning kommer igång. Samma svar som ni andra har fått

-"Vi kan inte säga något om tiden. Skanova installerar bara på fredagar".

- "Jaha, men då borde ni installera nu på fredag?"

- "mjaa.. Vi vet inte när det blir"

- "Nähä, men kan jag få telefonnummer till Skanova så att jag kan kontakta dem direkt? Eftersom de verkar vara de som vet när det blir av."

- "Nej, de har bara kontakt med företag."

- "jahaa.. Såå, ni vet inte när det blir av, när får jag modemet då?"

- "Det skickas samma dag som Skanova installerar."

- "OK, så om de installerar nu på frdag, så får jag det på måndag?"

- "Mja.. Snarare mitten av veckan. Du vet hur posten är.."

- "Jo, jag vet hur posten är och de är väldigt pålitliga då det gäller leverans".

 

Jag har hört väldigt mycket bra om BBB. När det gäller deras LAN-uppkopplingar så har jag "bara" hört klagomål på tiden det tar att bli ansluten/uppkopplad. När väl allt är på plats så kslal deras kundtjänst, support, drift, etc, vara superb... Det är bara den här tröskeln man måste över tydligen.. Men snälla BBB. Mer information tack!

Mer än en vecka tänker jag inte vara utan internetanslutning. Då blir det annan leverantör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är nu i 6:e veckan utan internet. Jag har satt igån den gamla modemen så jag klarar det mesta akuta med räkningar och etc.

Idag ska jag hem och se om det fungerar, jag fick en prel datum 06/10 men det är ju måndag och inte fredag! Och jag har haft fyra nästkommande fredag hittils.

Jag har ringt Scanova men de vägrar överhuvudtaget att prata med mig och hänvisar till BBB, och BBB har du ju redan pratat med och vet vad det handlar om.

Jag har anmält BBB till ARN och rekomenderar att du gör samma sak. Det är i alla fall de som har lovat gröna skogar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit till Computer Sweden och tipsat dom om BBBs beteende.

 

Jag hoppas CS skriver om detta. Det kanske kan få fart på BBB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min historia är densamma som så många andras. Beställde BBB:s vdsl i början av juni, blev lovad anslutning senast i slutet av augusti. Sen började strulet. jag bad BBB säga upp mitt Telia adsl, det fungerade dåligt och ledde till förseningar. Till slut kopplade Skanova ur mig den 30/9. Inget besked om inkoppling från BBB. jag meljade utan svar, ringde flera gånger och fick svävande besked, Skanova kan bara koppla in på fredagar osv. Till slut fick jag ett preliminärt datum, den 13/10. Men jag anade oråd och ringde igen, nu fanns det inget datum längre, de måste vänta på att Skanova hör av sig och det vet man inte när det sker. Något så vansinnigt har jag inte varit med om. Nu har var utan uppkoppling i 8 dagar och det räcker för mig. Att säga att jag är besviken är årets understatement.

 

Pelle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnade över uppsägningen av Telia ADSL till BBB. Och nu sitter jag här utan internet efter 11 dagar och BBB kan inte ens säga när det ska bli inkopplat.

Mitt råd är att inte beställa VDSL från BBB de är inte att lita på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått besked från BBB att jag blir inkopplad nästa vecka. Jag hoppas att det stämmer den här gången. Man ska nog inte bara skylla på BBB även om de har varit lite för frikostiga med löften. Saken är ju den att de är i händerna på Skanova, som ägs av Telia. Det är nog grundproblemet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert så kan det vara så att Skanova strular men det kan även vara så att BBB inte ens har hårdvara till sina egna utrustningar. Kundsupporten skyller gärna på Skanova men vad hjälper det mig. Jag hade inte beställt deras anslutning om jag visste att det innebar att jag skulle stå utan förbindelse i veckor.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har säkert rätt i att BBB har varit överoptimistiska i sin iver att kunna presentera tjänsten först av alla. Jag fick först beskedet att ett eventuellt glapp skulle handla om högst en dag. Det är uppenbart så att bolaget har både dålig överblick och taskig informationsgivning. Mitt förtroende för BBB har definitivt minskat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade BoStream och frågade om Skanova bara installerar på fredagar, fick som svar:

 

"Inkopplingar sker varje dag på telestationerna inga bestämda dagar."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står på BBB's hemsida att inkopplingen kan ta upp till 90 dagar. Så du kanske får vänta ett tag till.

 

Men så är det när man vill vara först. Själv är mitt datum satt till den 1/1-04 och då hoppas jag att de har lyckas få ordning på stationerna.

 

- Magnus

-----------------------------------------------------

Ropen skalla, BBB (eller BOSTREAM) åt alla!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...