Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Voodoo4?


cabz

Rekommendera Poster

Hej

 

Ungeför som kommer Geforce 2, eller Glaze 3D är då ibland.

 

Det vill säga kul och snabbt.

 

Hoppas du är svar fått ut bra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa voodo....köp något me NVIDIA....

Kickar mer ass...

Jag har ett vanligt tnt"1" kort och jag har inte haft nåra problem med något spel i 1024*768 iallafall...de flesta kan jag köra i 1280*1152..

Typ halflife , quake3, UnrealTournament osv..

jag kör me en PII350 128mb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknade ut från 3DFX.com att det skulle kosta ungefär 1800 för PCI-versionen i alla fall. Men sen ska väl alla tjäna på att ta det till kalla Sverige så det blir väl 2200 (om vi har tur).

 

Och kör inget AGP-race nu för jag har en Compaq så det är kört i alla fall. :(

 

Längtar till det har gått tre år så jag får ge den till barnen (om dom vill ta i den). Sen ska det bli en riktig gamer-maskin till pappa. :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan, hejsan!

 

1280*1152 i UT med TNT och PII350 kan ju inte vara någon höjdare, man lär ju få typ 15 eller max 20 fps. Voodoo4 ser riktigt lovande ut med 32 bitars färgdjup. Man ska nog inte hänga upp sig på vilken tillverkare kortet har utan hur det presterar med de spel/program man kör och vilken hårdvara man har.

 

Ett Voodoo 2 eller 3 skulle med din processor och de spelen du nämner smiska ditt TNT rejält om du kör Glide. Låna en polares och testa så får du se själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MagicFingers 2

Hallo,

 

 

Först ett ord till Gurkan -> Compaq är en skitdator. Hade en för ett tag sen, de är väl bra i cirka två månader (nyköpta), men sedan när det är dags för en uppgradering så är det kört..

 

Helt kört, de bygger sina datorer så korkat att man knappt kan uppgradera dem.. Man måste köpa en ny dator..

 

Så det var det jag gjorde.. Tog bara över minnena och hårddisken.. Nu hjar jag en PIII 500 med Leadtek GeForce256 (32mb) samt 112mb i ram.. Och det rockar kung.. Att göra en Compaq till en spel-dator är verkligen ett MVG arbete.., :)

 

Syns hörni..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom integrerar och gör det svårt att uppgradera bara för att man ska bli tvungen att köpa en ny dator. Dom räknar väl med att man köper en ny compaq vilket man inte gör om man inte är dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligtvis så kan Compaqdatorerna passa företag. Det är inte så många enskilda komponenter. Men för privatpersoner så är dom piss. Det är klart att dom värsta prestandamodellerna är bra.

Vår dator som vi köpte i personalköp var en helt ny modell som kom i Januari 1999. Med integrerad AGP. Jag blev tvungen att köpa voodoo2 (pci) till en helt ny dator.

Det var det sämsta jävla skit jag varit med om!!!!!

Men det är svårt att tacka nej till en ny dator 400 mhz,128mb,8 gb hd, 17' + skrivare för 6500 kr.

Men Compaq suger. (för privatpersoner med spelglädje)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Kung Micke

Öhh.. Bara en fråga, vad får du för framerate i UT i 1280 hoho typ 5 fps?!? asså sorry om jag låter tvär, men detta du skriver låter som riktigt skitsnack... sånna spel ska spelas i med en medel-fps på _minst_ 50-60Fps

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...