Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bilstereon svårt att hitta startspår

ProMod

Recommended Posts

När jag bränner musik CD från datorn har min bilstereo svårt att hitta startspåret. Det går bra att lyssna av skivan från start till slut, problemet blir när man vill hoppa mellan låtar. Den står och tuggar på t.ex. '05 000' och efter några sekunder kan den börja spela. Problemet verkar dessutom bli större ju senare låten ligger. I regel efter låt 6-7 går det inte att hitta startspåret alls utan spelaren bara står och tuggar.

I DVD spelaren inne existerar inte detta problem så jag antar att det har delvis med bilstereon att göra. Men för min gamla brännare fanns inte detta problem så det borde gå att lösa.

Kan man lägga in längre mellanrum mellan låtarna, eller skall man bränna på något annat sätt för att minska risken att problemet uppstår.

[inlägget ändrat 2003-09-29 12:32:46 av ProMod]

Vissa bilstereor har svårt med CD-R/CD-RW. Har mest att göra med att de inte är gjorda för CD-R/RW. Min gamla bilstereo var kinkig med vissa skivmärken, men den nya sväljer precis alla, rubb och stubb. (Den gamla var från 1997, den nya årets modell)

Testa med olika skivor (märken), och undvik 80-minuters som har smalare spår. Undvik också noname-skivor.

Inlägget har genererats genom FAT32!

Tjenare.

Se till att du bränner DAO (Disc At Once) och att du väljer att stänga CDn (Close/End Session).

Undvik CD-RW och använd kvalitets CD-R skivor.

Funkar inte det så e det nog din bilstereo som e knas :-(

- Phrizzawh

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...