Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Är du inte medlem ännu?"


Chakotay

Rekommendera Poster

Chakotay,

 

du har en otroligt ful ovana att hoppa på folk för att göra ner dem på det tarvligaste sätt när de inte håller med dig i alla lägen!

 

Du hoppade på mig här efter ett inlägg i webforum och nu Anders... det börjar likna VM i Gnällspik från din sida.

 

Det är enligt min mening ingen motsättning i att tycka att Mats och Jani gör ett jättebra jobb här på eForum och ändå påpeka vissa saker som fortfarande stör och borde åtgärdas. Vi andra användare har inte kommit på kant med hela IDG som du tycks ha gjort.

 

Konstruktiv kritik kommer man långt med nämligen och om man inte bara gnäller så lyssnar både Mats och Jani och de försöker göra sitt bästa för att fixa buggar och andra saker... fast de kan inte göra allt på en gång även om man önskade det ibland! Och detta är inget försvar, Mats och Jani kan nog försvara sig själva.

 

Jag tycker bara att du ger en sån enögd syn på tillvaron. Du har väl knappast märkt att Mats och Jani håller helgjour på eForum för att hålla oss alla på gott humör och ta emot och besvara buggrapporter. Det kallar jag en 100-procentig förbättring mot för innan Jani tog över ansvaret på eForum, då var det ingen som brydde sig!

 

Vidare...

 

Angående inlägget du klippte ifrån, det handlade mest om en frustration över att somliga saker inte funkade på eForum efter omgörningen och därför är det inte riktigt rätt att klippa bara "otidigheterna" utan också VARFÖR Anders sa dessa. Nämligen saker som har tagits upp under denna tråd och som nu håller på att åtgärdas, vad jag förstått från Mats och Jani.

 

Så sluta med att hoppa på andra användare här på eForum och anklaga dem för att vara ombytliga i sina åsikter... det har tamme sjutton inte du med att göra om någon byter åsikt efter att ha blivit vänligt bemött eller fått svar på sina frågor.

 

Allt är inte svart eller vitt och man kan inte älta gamla inlägg som om de vore nya som du tycks ha för vana!

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Johansson

Tack Petra.

 

Som Petra har nämnt tidigare var mitt inlägg på webforum gjort för ett tag sedan och det har nu rättats till.

 

Jag håller med Petra om att du ofta klandrar folk för minsta lilla småsak de gör fel.

 

Även jag tycker att du ska ändra denna attityd för det blir ingen trevlig stämning på ett forum när någon håller på som du gör.

 

Jag vet att din attityd inte är något som kommit på sistone för du hade den redan under tiden vi skulle starta webtidningen.

 

Det är inte lätt att ändra på en attityd som man har haft såpass länge som du, men det går, och någon gång måste man börja.

 

//Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Eftersom både Mats och jag företräder IDG måste man få kritisera oss - det ingår i spelreglerna.

 

Men precis som Petra skriver så ser jag ingen motsättning i att man i en sakfråga kan tycka att jag har fel och i en annan att jag har rätt - och samtidigt förstå att min ambition är att få besökarna nöjda.

 

Dessutom skadar det inte att hålla i huvudet att jag självklart lyssnar på argument (det är min uppgift) och min roll är att bilda mig en uppfattning om läget efter att ha lyssnat på kollegor OCH besökare. Men det faller fortfarande på mig och inte på min kollega eller dig som besökare att fatta beslutet och att verkställa det. Ibland har man fel (och måste rätta till det i efterhand) och man är alltid påverkningsbar av genomtänkta argument.

 

Förresten tror jag inte att jag gick in och besvarade C:s inlägg om ordet jag råkat missa. Tar tillfället i akt och skriver några rader nu:

 

Jo, det var så pinsamt att jag råkade missa ett ord på utloggningssidan efter att ha redigerat runt meningen en stund. En liten miss - men nog så allvarlig. Om den funnits där alla dagarna innan C upptäckte det, eller om den tillkom när vi ändrade i en av filens funktioner ett par dagar senare låter jag vara osagt - men som sagt var det jag som uppenbarligen led av en släng dyslexi den dagen (som så många andra när man är stressad) och missade helt enkelt det vid korr-läsningen innan sidan sattes i drift.

 

Ett tämligen harmlöst fel som jag rättade till samma dag (kan det ha varit förra söndagen?) som jag fick nys om det och skämdes lite över mitt uppenbara slarvfel.

 

 

en fortsatt trevlig söndag önskar

Jani

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var rörande att notera hur Petra's modersinstinkter resulterade i ett engagerat försvarstal för unge Johansson - det hade i stort räckt att han skrivit "instämmer med föregående talare"...

 

Fastän möjligen torde upphetsningen kunna berott på kvardröjande agg från vår inläggsväxling på //eforum.idg.se/frames.asp?file=viewmsg.asp&Q=EntriesId&value=105362 som jag också hade konstaterat hade vissa paralleller med denna tråd - dels att någon klagar över mina klagomål, förringar samt ifrågasätter betydelsen av det jag önskat förbättrat och/eller rättat.

Dels att både Petra och Johansson's åsikter tycks avhängiga av i vilket forum de skriver - IDG's eller webForums.

 

Det tycks som om somliga aldrig begriper att eForum har vissa forum som just är till för att användarna ska rapportera buggar, lämna förslag och diskutera eForum i... och att ALLA, logiskt sett, borde ha lika stor rätt att få uttrycka önskemål och/eller påpeka fel!

 

Jag ser ofta på IDG's eForum kommentarer och klagomål om sånt som JAG inte själv upplevt problem med, men detta innebär inte att jag som Petra och hennes like Anders skriver inlägg där jag gnäller över att andra personer uttrycker vad DE upplever som problem eller direkta fel.

 

Petra/Johansson-beteendet upplever jag som väldigt egoistiskt, intolerant och mästrande.

 

Mäster Johansson skrev i bästa Bill&Bull-anda: "Även jag tycker att du ska ändra denna attityd för det blir ingen trevlig stämning på ett forum när någon håller på som du gör."

 

Jag ändrar meningen något, till:

 

Jag tycker att ni ska ändra denna mästrande attityd för det blir ingen trevlig stämning på ett forum när några håller på som ni gör.

 

Eftersom läsarna här möjligen kan få intrycket att jag haft något att göra med Johansson förut, utom vad som synts på eForum och webForum - han skrev ju "Jag vet att din attityd inte är något som kommit på sistone för du hade den redan under tiden vi skulle starta webtidningen" - dementerar jag bestämt detta. Lyckligtvis har jag inte haft någon anledning till något sådant samröre med honom.

 

Gissningsvis är det webForum han avser med "webtidning".

 

Hursomhelst, efter lång tids avvaktande "registrerade" jag mig i webForum, efter det att informationen där förbättrats - antagligen just pga mina påpekanden.

 

Ang det saknade ordet, som Johansson kallar stavfelet, upptäckte jag det långt innan jag sedan påpekade det, efter att Hulgren undrat om allt var okey.

 

Jag förmodar (hoppas) att IDG ställer betydligt högre krav än vad 14-årige Johansson gör, på att funktion, stavning och ordalydelser m.m. på er sajt ska ha en professionell framtoning och det är trevligt med den tacksamhet IDG oftast visat över att ha blivit visade på bristerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gissar och antar en massa du.... det är väl därför det blir så haffsigt i det stora hela och petigt i det lilla.

 

Jag reagerade över ditt osjyssta påhopp ja, det har inget med modersinstinker att göra... för såna har jag inte!

 

Men jag reagerar över orättvisa påhopp på vem det än må vara och om du vill förolämpa någon för detta visar det bara på din otroligt oförskämda attityd gentemot andra.

 

Man undrar ju vem så beter sig som en fjortis... du eller Anders.

 

Höj nu din näsa över ytan lite och försök åtminstone vara trevlig.... det gör faktiskt inte ont och du kommer troligen bli bemött mycket trevligare. För om du råkar komma med någon bra åsikt är det inte säkert att nån vill hålla med längre därför att de är rädda att bli jämförda med dig.

 

Att du kallar mig mästrande är nästan komiskt, för det är precis sån du är... med lite krydda av överlägsenhet och "jag-vet-bäst" attityd. Sånt kallas visst för projektion på psykologsvenska.

 

Så på ren svenska: Lägg av med att hoppa på folk och lägga ord i deras mun eller förvränga deras åsikter. Det är fult och helt oseriöst och du borde veta bättre... såvida du inte är 14 förstås.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen kan vi fortsätta träta i evighet (om inte Hulgren hoppar in och avbryter matchen).

 

Jag brukar också vilja försvara ORÄTTVIST behandlade, och sådana av dem som inte kan försvara sig själva...

 

Min åsikt att man inte bör göra påhopp på andra användare när de anmärker på något som är viktigt för dem, har jag redovisat - men jag tvivlar starkt på att det hjälper. Somliga bedömer endast sådant vara viktigt som de SJÄLVA godkänt som viktigt.

 

Somliga tycks också uppleva sig själva som rättesnöre för vilka egenskaper hos människor som är önskvärda överhuvudtaget - kort sagt vilka människor som "duger". Det kan ta sig uttryck i formuleringar som "...är det inte säkert att nån vill hålla med längre därför att de är rädda att bli jämförda med dig".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...