Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varför stannar datorn när menyer poppar upp?


Ammo

Rekommendera Poster

Tjena! Hoppas någon kan hjälpa mig med detta irriterande problem. Jag kör alltså Windows Server 2003 Enterprise Edition just nu. Jag har gjort den till en Workstation nu så man kan använda den till mer än server. Här kommer alltså problemet!

 

När jag högerklickar t.ex. på skrivbordet så pekar jag på Ordna Ikoner-grejen. Då ska en meny på fler alternativ dyka upp t.ex. Namn, Typ och det där. Men när menyn ska komma upp, så stannar ALLT, och jag menar ALLT, som händer i datorn. Om jag klickar nån stans händer inget, man kan inte göra någonting, bara röra muspekaren. Men efter 3-5 sekunder så funkar det igen, menyn kommer fram, allt som vanligt... försöker jag få upp en sån meny igen, händer samma sak!

 

Kan någon hjälpa mig med detta problem?? Behöver verkligen hjälp!!

 

Här är mitt system: Gigabyte 7ZXE Moderkort, AMD AthlonXP 1800+ 1533Mhz, GeForce 4 MX 440, Hårddiskmärket vet jag inte, den är 40GB iallafall.

 

Hjälp mig!! :-/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 år och har råd att slänga upp 36.000 + moms för operativet du kör så har du råd med en snabbare dator för att dra runt det också... ;)

 

2003 enterprise server är inte avsedd för att köras som workstation. Nergradera till XP istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej... ska kanske nergradera då... men jag fattar inte ett piss av det där med "slänga upp 36.000 + moms"? asso, jag har 2 stycken sånahär Windows Server 2003 Enterprise Edition, det är Evaluation CD, funkar i 180 dagar... så 36.000 kostade den inte precis..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr alltför vanligt att folk anklagas för piratkopiering här på eforum.

 

Jag har inte direkt nån lösning på problemet, du har inte nämnt hur mycket minne du har, jag kan tänka mig att du behöver som absolut minimum 512 Mb. Hårdvaran i övrigt borde ju vara tillräcklig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oj då, det här ser inte bra ut, ni har missförstått mig. jag har beställt denna utvärderingsskiva 2 gånger, det är det. jag piratkopierar inte. men ok, jag har fått svar på min grundliga fråga, tack så mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...