Just nu i M3-nätverket
Jump to content

T610 Laddar i evigheter, eller?

popay

Recommended Posts

´Jag har en fråga anngående T610...

Jag har just köppt den och när jag laddar den vill den inte sluta ladda:)

Har alldrig haft en ericsson tellefon förut.

Ska det stå "laddar" på displayen hela tiden fast batteriet är laddat eller??

Det är de första gångerna jag laddar, den har stått kopplad till laddaret nu i 15 timmar och fortfarande LADDAR den eller????

Jag krånglade till det lite, men svara så att jag slipper vänta 15 timmar till:)

/popay

Hej!

T610 behöver bara laddas 4 timm har ja för mig

Och på min står det bara laddar en liten stund sedan blir bilden som vanligt igen.

Vad står batteri ikonen på då som är längst upp till höger ?

/CWM

Hej!!

Alltså jag menar när telefonen är avstängd, att det står laddar hela tiden. Men batteri ikonen blinkar inte(rör sig inte) alltså måste det betyda att batteriet är laddat?'

När jag laddar min T610 (avstängd) så tänds displayen upp och visar att den laddar men sedan släcks displayen ner och tänds endast om jag *rör" telefonen. När telefonen är färdigladdad är batteriikonen full samt att den röda lysdioden på joysticken slutar lysa.

Appropå det - jag tycker fortfarande standbytiden är under ALL kritik. Om jag använder kameran lite måttligt och GPRS:ar lite måttligt samt pratar ~15 min måste jag ladda den en gång per dygn..

..har jag fått ett måndags-ex, eller?

Mvh

-Cat

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

[inlägget ändrat 2003-09-27 19:14:22 av Cat]

Det låter väldig dåligt, så dåligt upplever jag inte att mitt är.

Förstår att den angivna standbytiden är under extrema förhållande men det ska väl stämma någorlunda. Min gamla 6150 höll faktiskt rätt bra.

Något skumt med min är att när den är fulladdad så sjunker batteriikonen ett steg i princip direkt (inom 10 min) även fast jag ej använt telefonen. Är det någon mer som upplever detta??

Alltså det här med batteritiden hos T610 är kattastrof! Även standby-tiden är inte den utlåvade!!! Funderar om man borde byta till Nokia 7250i...

"SKÄMS SonyEricson"

Mikael Pettersson

helt rätt, de säger ju att den skall hålla i 13 dygn!

fast närmre sanningen är nog högst en vecka.

vad kan vi göra för att kräva högre standby?

finns det någon som fått telefonen (t610) att räcka längre än 7 dagar? (använder den ytterst sparsamt)

En gång/dygn..?!? Det låter som om det vore lite väl ofta - du verkar använda telefonen ungefär som jag och den går minst två dagar (då har mätaren precis blivit orange) men vanligen går den tre dagar och vid mindre användande fyra dagar.

Batteritiden har dock ökat med tiden, vet inte riktigt varför.

/Stefan

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...