Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Strukturen


Christian Gillinger

Rekommendera Poster

Christian Gillinger

Tja. Kul att ni ändrat layouten här på eForum. Några korta synpunkter dock...

 

Måste klockslaget stå markerat under "senaste inlägget". Det blir lite plottrigt...

 

"Visa alla kategorier", "Visa alla områden", "Visa alla forum"... Det är inte solklart vilket som är vilket. Känns kanske lite rörigt och leder till en del klickande fram och tillbaks.

 

Några korta synpunkter bara.

 

/Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste inlägg med dag och klockslag är viktigt så länge inte inloggningen i eForum funkar felfritt... plus att det underlättar för oss modemanvändare som råkar få en systemkrash, nedkoppling eller liknande... vi kan då ändå läsa inlägg fast det inte längre finns några nya inlägg på grund av nedkopplingen.

 

Håller med om ordvalen... lite luddigt är det.

 

Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Christian.

Jo, klockslaget på senaste inlägget tycker vi funkar och är något vi kommer att behålla. Det skrivs just nu cirka 1 000 inlägg i veckan och vår förhoppning är att det dessutom ska öka radikalt under våren. Därför tycker vi inte att det räcker med endast datum utan vill även ha klockslag på inläggen.

 

Dessutom tycker jag personligen det är fascinerande att se att inlägg läggs in dygnet runt. Även den pyttelilla signalen ger iallafall mig möjlighet att lägga litet mer "personlighet" i alla dessa individer som deltar i debatterna på Eforum.

 

 

När det gäller formuleringarna ska vi kika på alternativa benämningar för att göra dem så tydliga som möjligt.

 

- "Visa alla kategorier" skulle kunna bli "Alla ämnen på Eforum" alternativt "Avdelningarna på Eforum"

 

- "Visa alla områden" är med då den ovanstående indelningen är ny och vi ville inte ta bort den gamla med risk att vana användare skulle sakna den. Vi har lagt våra pannor i djupa veck om hur vi ska hantera den. Låt oss återkomma.

 

- "Visa alla forum" kan till sist bli "Alla diskussioner i bokstavsordning" alternativt "Alla diskussioner från A till Ö".

(Och ja, Chakotay, om du läser det här så är vi medvetna om presentationen av sorteringen. ;-))

 

Vi får kika på det.

/Mvh Mats Hultgren, IDG.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest levande forumet sorterar inläggen efter senaste svar.

Då får intressanta inlägg den uppmärksamhet det är värt.

Plus att som det är nu kan jag tänka mig är att frågorna ställs om och om igen. Finns det ett inlägg om GEFORCE som är fyra veckor gammalt är det väl bättre att det blir 40 svar i det inlägget än att vi ska ha 10 olika inlägg om samma sak.

Tycker jag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...