lapplisa1 Posted September 26, 2003 Share Posted September 26, 2003 Hjälp!! Har en text i Illustrator.Men nu vill jag göra om texten till en bana så det inte blir ett typsnitt.Hur gör jag?? Ett annat problem.Sitter alltid i Indesign men nu måste jag göra detta i illustrator. Hur gör jag filen till en postscriptfil så att jag sedan kan dra in den i destillern??? tack!! Lisan Link to comment Share on other sites More sharing options...
dune Posted September 27, 2003 Share Posted September 27, 2003 Har en text i Illustrator.Men nu vill jag göra om texten till en bana så det inte blir ett typsnitt.Hur gör jag?? Markera texten med "Direct selection tool", välj menyn "Type" --> "Create Outlines". Done! Ett annat problem.Sitter alltid i Indesign men nu måste jag göra detta i illustrator. Hur gör jag filen till en postscriptfil så att jag sedan kan dra in den i destillern??? Ptja, rent så sett så kan du spara din illustrator-fil som EPS och sedan importera/placera den i InDesign. .dune. ---------------------------------------------- push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A Link to comment Share on other sites More sharing options...
lapplisa1 Posted September 28, 2003 Author Share Posted September 28, 2003 tackar tackar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.