Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad kan jag få för jobb?


Daniel Berg

Rekommendera Poster

Jag är utbildad webdesigner på gymnasienivå, har läst grundläggande nätverk, webserver, datakommunikation, pc datorer m,m, känner att jag behärskar linux, men har inga betyg som stärker det, behärskar till fullo att sätta upp webservrar (apache/ linux, iis/ nt)och kan (nåja) programmera java och behärskar html till fullo... finns det nåt för en sån som jag, eller är det utbildning som gäller? Jag är lite osäker på vad jag ska läsa i så fall, för att komplettera min utbildning, jag vill INTE jobba som webdesigner, alltså grafiker eller liknande, utan i så fall sitta "bakom" och koda/programmera. några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öhh, glömde, jag räknar givetvis inte med att få ett jobb med det lilla jag har bakom mig, bara funderar lite av ren nyfikenhet. Jag vet att databaser/ c programmering vore ett bra komplemment, men det kanske finns mer?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker definitivt att du ska satsa på en utbildning. Varför inte dataingenjör, civ ing eller liknande. Med den kunskap du redan har så borde du ju även kunna få extraknäck vid sidan av. Tycker du ska läsa vidare även om du skulle kunna få jobb idag. För din egen skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...