Just nu i M3-nätverket
Jump to content

uppgraderings versionen

the wizard

Recommended Posts

har fått erbjudandet att uppgradera till win2k för 625kr(student erbjudande)nu undrar jag om den versionen är något att ha?(uppgraderings versionen alltså)och om det går att använda den som bootbar cd (alltså att ställa om min bios att den skall starta från cd spelaren när jag installerar)eller går det bara från "fulla versionen"????????????

Tidigare har det ju funkat iallafall.

Med W98 uppgradering gick det fint att göra 'Full Install'. Jag kan inte tänka mig att det inte skulle vara så i detta fallet också.

Se bara till att du har en cd med det gamla os'et

dvs. NT4 eller W98.

/P

Ja, det går att göra en full install med uppgraderingsversionen. Du måste ju naturligtvis vara berättigad till detta genom ägande av en Win98 licens eller annan Windows licens. Ja, CD'n är bootbar och går att installera frå i en tom dator med bootbar CDROM.

om du är student eller lärare så har du rätt att köpa microsoft produkter(ej spel tror jag)till kraftigt rabaterade priser. tror dock bara att det gäller högskolor/universitet men är inte säker.dom flesta högskolor/universitet har en butik där du kan köpa m-soft prylar men har även sätt att det går att köpa på vanliga affärer hör dig för. det lönar sig ordentligt att handla på detta vis

kom ihåg bara att du måste kunna bevisa att du är student så även om du skulle lyckas få tag i m-soft program fast du inte är student så måste du kunna bevisa att du är student. paketet du köper innehåller ingen program vara utan ett papper som du måste fylla i och skicka i väg till m-soft sedan efter 21 dar så kommer prylarna hem i din brevlåda

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...