Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Billigare ?


belini

Rekommendera Poster

Hej

Har nu hamnat i den sitsen att jag skall byta jobb och måste då lämna tillbaka min 7 mån gamla pc(för dyr att lösa ut).

har provat att bygga ihop egna konfigurationer på div siter,min fråga här är då .Är det billigare att köpa datorer ifrån något annat Eu land?

Mottager gärna tips på siter.

Sverige ligger ju ganska högt i prisläge på annan elektronik.

 

//Belini

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA brukar ligga lägre än EU/Sverige. Men där brukar det komma till frakt, tull och moms, vilket gör det uteslutet..

 

I EU ligger prisnivån ungefär liknande. Tyskarna har dock sänkt sin moms, så Tyskland kan vara en möjlighet att fynda i..

 

Men rent praktiskt är det billigast att leta i Sverige, och bygger man själv brukar det bli ganska billigt ändå. (Typ halva priset mot färdigköpta datorer)

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan tänkas att du kanske kan spara några hundralappar eller så men om datorn skulle paja så har du ju mycket svårare att få ut nått på garanti.

 

Om du bygger datorn själv och kikar in på datorbutiken.com eller komplett.se så får du nog ett rätt bra pris ändå.

 

/JANspeed

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://buggy.no-ip.com

 

En sanslöst bra sökfunktion om du bestämmer dig för att köpa från Sverige.

Klicka på summering å lägg till dina produkter så ger det en mycket överskådlig blick varifrån det är billigast!

 

[inlägget skrivet av NoiseKiller] - whoooooosaaaaaa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå gillar inte pricerunner? Jag använder funktionen jämt, men man måste förstå att många priser är helt uppåt väggarna när man hittar "fynd" på pricerunner, surfar till butiken ifråga och noterar att detta "fynd" inte existerar eller handlar om en helt annan vara (förmodligen ett GF2MX ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pricerunner är ett "annonsblad" på internet.

Det financieras av de företag som man hittar på pricerunner.

Dessa företag betalar för att synas på pricerunner.

Företag med mycket annonser måste inte vara de billigaste men "companyrunner" eller "webbannonser" hade väl inte lockat lika många till sitén.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...