Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte installera OS


Carlito2

Rekommendera Poster

Har bytt ut moderkortet/CPU:n och minnet i en gammal P2:a jag hade mot en 700MHz athlon som jag nu tänkte använda som server.

Problemet är att det inte går att installera något OS på den. Har försökt med XP Home, .NET Web server beta3, .NET enterprise server beta3 och RH Linux(kommer inte ihåg version men från 2002 i alla fall).

Jag har tidigare installerat versioner av dessa på andra datorer och t.o.m denna. Nu går det dock inte längre.

Det går att starta installationsprogrammet och formatera men efter ett tags kopierandehänger sig installationsprogrammet. Windows ger bluescreen och linux stänger ner sig pga programfel.

Tar alltid bort partition och skapar nu innan jag formaterar och windows kör i alla fall chkdsk innan av sig självt.

 

Min enda tanke nu är att lågnivåformatera hårddisken men jag vet inte vad det är för märke. Finns det något program som funkar för alla märken?

 

 

Mvh

Carl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Niklas Engdahl

Hejdu Carl,

 

Låter troligtvis som om du har en defekt IDE-kabel eller ett minne som inte fungerar som det ska.

om du har 2 st moduler i din dator prova att ta bort det ena och viceversa så kanske det fixar sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...