Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kinesiska i Netscape och Explorer


anders123452

Rekommendera Poster

Netscape och Explorer visar all text på alla sidor med något som liknar kinesiska eller typsnittet zapf dingbats, wingdings, eller symbol. Bara en massa fyrkanter och klamrar och dyligt.

 

Är det någon som känner igen detta som ett virus?

Jag raderade datorn från programen; communicator, navigator och internet explorer strax innan det här inträffade. Kan jag ha raderat någon viktig fil?

 

Efter detta hände har jag installerat internet explorer, men kinesikan är kvar...

Som jag ser det så innebär detta:

1 Jag har raderat en för systemet 8.5.1 viktig fil?

2 eller att jag har ett virus?

 

hilfe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

kolla in inställningarna i inställningsprogrammet "Internet" och kolla att det står rätt till där med typsnitt och sånt. kolla samma sak i Explorer och Netscapes inställnings grejjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fungerar det för mig!!!!!!!!!

Innan jag läste ditt svar så chansade jag och tog bort text encoding - tillägget från tilläggsmappen, så nu fungerar det!!

Nu har jag ju fått en riktig förklaring av dig också, så nu vet jag varför det blev fel. Vad gör det där tillägget egetligen!? Har det med mitt svenska 8.5.1 system att göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!!

 

Tack för tipset, det ska jag göra. Nu har ju jag en faktiskt en katalog som heter Extensions där det ligger något som heter "Location Manager Modules". Kan man bara flytta över den till katalogen "Tillägg" menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror att det är samma sak som Platsinställningstillägg (eller vad det kan tänkas heta) som ligger i Tillägg. I allmänhet är det dumt att lägga till tillägg och inställningar i onödan. Om allt funkar, så låt det vara. Om något inte funkar, prova att ta bort något! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, nu läste jag för snabbt! "Location Manager Modules" är en mapp med moduler som avgör vilka inställningar som man kan påverka med Platsinställningar. Den finns i Tillägg-mappen. Förmodligen har du installerat något engelskspråkigt program som kan ställas in med Platsinställningar. Dra modulerna från fel mapp till rätt, men kolla att du inte ersätter något viktigt. Och lyd rådet ovan, det om engelska alias av mapparna i systemmappen. Det löser många problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...