Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tomma mail

anteD

Rekommendera Poster

Hej

Jag får en massa (10-15 om dagen senaste dagarna) mail som är helt tomma. Det enda som står är en avsändare, en mottagare och ett subject.

Avsändaren är till exempel:

webroutine@puremail.net, postmaste@bigfoot.com, mailerengine@america.net

Mottagare är till exempel:

client@mxserver.com, recipient@maildomain.com, receiver@homeserver.com

Subject kan vara:

Bug report, Aborted, Failure Report, Report

Vad är det här för mail? Varför får jag dem?

Det känns lite som att det är mail som jag skickat som bouncat. Kan det vara så att någon sitter och anger min e-mail adress som avsändare på nått spam?

De började för övrigt dyka upp ungefär samtidigt som Swen kom och hälsade på. Swen-mail får jag oxå ett helt gäng varje dag.

_________

-- ante --

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Exakt samma sak händer mig! Skönt att man inte är ensam! men jag vet inte hur det kommer sig. Jag har såvitt jag vet inte öppnat någon bifogad fil i något okänt brev. Man är ju inte dum heller! Men att det är swen i dem vet jag, det säger herr norton till om!

Breven är 142-154 k stora, eller hur?

Jag får också 10-15 mail från "Microsoft" varje dag med erbjudande om att ladda ner deras senaste security patch, som finns bifogad i mailet!!! Även de är 142-154 k stora! Så det är nog sådana mail som någon skickar i ditt namn!

Tänk då på alla som INTE bouncar, utan kommer fram till sina mottagare!!!

Finns det ingen som vet hur man får stopp på detta? jag har mailat Per Hellqwist på Symantec, men ej fått svar.

Upptäckte även trojanen byteverify nu på datorn, men vet inte hur jag lyckats få den. Kan allt detta ha ett samband?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...