Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASIO drivers


Trixz

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har fått erbjudande om att köpa ett Digi 001 kort HIMLA billigt (runt 2000:-)

Jag är inte van vid musikskapande utan är i startup köret, och behöver ju ett ljudkort.

Dock är det så att de jag eventuellt kommer att göra musik med (när jag inte bara kör själv) kör Cubase. Och vad jag förstår så funkar det inte riktigt ihop med Digi 001an eftersom det inte finns några ASIO drivers (och därmed inga Direct X drivare heller)..

 

Nu är det så att det verkar finnas någon slags beta för asio. http://www.protools.com/compato/maindigi001win.cfm

Är det någon som testat och har några erfarenheter?

 

Det jag mest kommer göra kommer bygga ganska mycket på syntar (bl.a mjukvaru), så ASIO drivers är ju nästan ett måste...

 

Vad bör jag göra? Är det ett pris man inte får missa? Kommer jag kunna använda det med t.ex cubase sx (eller sx2 när det kommer) ?

 

Tacksam för svar...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använd asio drivrutinen sedan den kom ut med den enklare Audiomedia kortet. Jag har inte haft ett enda problem med den och jag har testat de flesta stora applikationer så som logic och cubase.

 

För just steinbergs produkter och dig 001 se http://service.steinberg.net/knowledge_pro.nsf/0/1255daa3a3d589a8c12568950046e0f7?OpenDocument för info.

 

Priset är mycket lågt, de flesta brukar kosta mellan 8 till 10 tusen.

 

Lycka till

Strooder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

2000 spänn för en Digi 001????

 

 

Köp Digi 001:an och lämna sedan in den till Digidesign och ta deras uppgraderingsdeal för

att uppgradera till Digi 002 Rack! =D

 

Du kan just ha funnit det billigaste sättet

att kunna köpa ett Digi 002 Rack!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Lindström

med den nya ASIO-rutinen som kom ut med 6.1.1 uppdateringen, så funkar Cubase felfritt för mig iaf

 

2000kr e mycket billigt hoppas du slog till, eller slår till (du postade ju frågan för någon vecka sen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...