Just nu i M3-nätverket
Jump to content

laggar när jag scrollar ner.. vad är fel??

matte2k

Recommended Posts

tja...

har köpt en bärbar beg.

det är en compaq 1.2

128 mb ram

men när jag använder typ explorer så laggar net väldigt när jag scrollar ner... värför gör den så..

Vet inte riktigt vad du menar. Förklara gärna mer.

Men om du menar att det hackar i Internet Explorer kan du testa att ändra "Använd mjuk rullning" som du hittar under Verktyg/Internet Alternativ/Avancerat

/Oskar

Laozi - "Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful"

Har du installerat drivrutiner för grafikkortet?

Om inte så kolla på deras sida om det finns några (annars borde de ha följt med någon skiva med drivrutiner).

nja,,, vet inte.. det jag gjorde när jag skaffade den var å formatera hårddisken å sen installera xp... så jag vet faktiskt inte, men förmodligen inte...

fick inte med nån cd..

men hur ser jag vad det e för graffekort..

kållade runt i enhetshanteraren men hittade inget.. ska det inte stå under bildskärmskort.. eller är det inte samma som på en stationär?.. kan inte så mycke om bärbara.. min första :-)

nja. det e nog inte det.. det "hackar! lixom i varje applikation när man ska röra sig neråt eler uppåt! som om datan skulle vara jävligt seg.. fast det e den ju inte ;-)

Hmm.. Är det när ikonerna visas som det "hackar till" för varje ikon?

Har du något antivirusprogram installerat så prova att inaktivera dess minnesresidenta genomsökning. (Skulle kanske kunna vara tvärtom att det skulle vara bra att söka igenom med ett antivirusprogram också)

Ciao,

Anders

Då tycker jag att det borde vara grafikkdrivrutinerna som är boven.

Compaq brukar ha namn på sina datorer, typ Presario 120dx eller nåt sånt. Borde stå på datorn någonstans. Sen är det bara att gå till compaqs hemsida och leta reda på grafikkortsdrivrutiner för den datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...