Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Explorer hakar sig...


Peter Olsson4

Rekommendera Poster

Peter Olsson4

Jag uppgraderade till Windows 98 idag på min P133 och jag kan väl säga att jag är överlag nöjd, största överraskningarna var nog att Eudora Pro och Netscape Communicator gick mycket smidigare att sparka igång än under 95:an (snabbare).

Största problemet jag har stött på än så länge är att explorer (det som är själva skrivbordet i Windows) har en tendens att hänga sig i 98:an för mig ibland. Det kan eventuellt ha ett samband med när man slänger en fil i papperskorgen men jag är inte helt säker... någon som vet en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använda inte uppgraderingsversionen, installera en "ren" installation istället.

T.o.m. Microsoft har sagt att uppgraderingsversionen kan vara buggig och att de rekommenderar en fullständig installation.

 

Mitt tips är att det är uppgraderingsversionen som spökar men du kan ju vänta lite och försöka hitta nån annan lösning.

Det finns ju roligare saker att göra med datorn än att installera Windows =)

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Olsson4

OK, så det bästa är kanske att jag avinstallerar Windows 98-uppgraderingen och går tillbaka till Win 95, och sedan installerar en ren version av 98:an på en av mina andra partitioner? Kommer Windows 95 rulla på som vanligt sen eller kan det bli problem om man först installerar en uppgradering och sedan tar bort den igen?

 

Är det någon som vet hur man bootar datorn från någon annan partition än C:? Jag har testat att kopiera hela Windowsmappen sam alla filer i rotkatalogen från C: till t.ex. E: och sedan satt den som startdisk i Partition Magic, med resultatet att datorn vägrar starta från den enheten, och jag får starta från en DOS-diskett och ändra tillbaka allt. Hur göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur Windows 95 kommer funka men det borde väl inte vara några problem.

 

Det finns en hel del program som är till för att skapa bootmenyer. (kommer inte på nåt just nu bara därför....). Eller jo....BootMenu finns det nåt som heter....har inte testa själv dock.

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...