Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildskärm som förlorar bild i vissa spel


OggieMan

Rekommendera Poster

Tjenare , jag har ett litet problem.

 

Jag har en Samsung 957p och ett ati9700 kort. I vissa spel tex Etherlords så förlorar skärmen bilden precis när jag ska börja spela, jag hinner se intro filmerna och ställa in allt men sen när det ska spelas förlorar jag bilden och skärmen går in i stand by ( skärmens power lampa blinkar . Nån hjälp om vad som kan vara fel ?? Det har hänt på några spel men långt ifrån alla och jag har inga problem annars med skärmen.

 

Tacksam för hjälp,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så att spelen överhettar CPU eller något i den stilen.. Kan också bero på dåliga bildrutiner eller att grafikkortet väljer en upplösning som bildskärmen inte tycker om..

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret men jag tror nog på det senare för Etherlords som spel är inte specielt krävande eller de andra spel jag prövat. Jag har laddat ner de senaste ati drivrutinerna och de senaste för skärmen också men inget hjälper. Jag har prövat att byta skärm vid dessa tillfällen till en äldre mindre skärm och då syns bilden men inget vidare ofta till en upplösning den mindre skärmen in te tycker om men bilden syns. Vad göra ??????

 

Tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tilräcklig CPU och tillräckligt med minne?

Kolla också om det finns buggfixar för spelen att ladda ner..

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst det nu, jag satte ner apg till 4X och då gick allt bra. Efter ett tips på nätet som jag hittade...

vet inte vad det är som inte vill vid agpX8 men nu funkar det iallafall.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...