Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skickat mail hamnar i fel mailbox


AndyK

Rekommendera Poster

Jag har satt upp en mailbox för support som vi är flera användare som skall kunna komma åt. Jag har konfat min outlook så att den även öppnar support mailboxen (Tjänster/MSExhange/Avancerat/Postlådor) och det fungerar kanon. När jag skickar ett mail så kan jag välja att det skall skickas från support användaren och detta fungerar bra.

 

Problemet är att mail som skickas på detta vis hamnar i min egen skickat mapp och inte i support mailboxens skickat mapp.

 

Finns det nått sätt att lösa detta?

 

Den enda lösningen som jag kan komma på är att skapa två profiler och sen välja vilken mailbox jag vill öppna varje gång jag startar outlook. Detta känns ju lite tråkigt jag vill ju kunna ha båda uppe sammtidigt.

 

Vi kör Exchange 2003.

 

// Andreas

 

[inlägget ändrat 2003-09-18 16:58:54 av AndyK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... om jag inte tänker fel nu går det egentligen inte. De skickade mailen kommer hamna i din default-mailbox.

 

Man skulle kunna tänka sig att du skapar en regel i din Outlook. Titta på mail som hamnar i "Skickat" med avsändare "Support" och flytta dem till mappen "Skickat" i mailboxen "Support".

Dock måste du skapa en sådan regel för varje användare som skickar mail via support-boxen.

 

/Mn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas tyvärr inte hitta nått sätt att göra en regel som baseras på vem man skickar f r å n.

 

Tackar för tipset dock!

 

Det blir väl till att starta om Outlook varje gång man vill kolla support lådan.

Ett annat alternativ kan ju vara att köra WebOutlook för supporten. Nya WebOutlook i Exchange 2003 är ju väldigt trevlig.

 

// Andreas

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-19 09:21:20 av AndyK]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller också gör du så här:

A) skapar en duistrubutionslista som heter support.

B) Lägger in de personer du vill ska få eposten som members i disutrubutionslistan.

C) Skapar en mapp i din outlook som heter support

D) Använder en regel i outlook som flyttar eposten som kommer från distrubutionslistan till din mapp support i outlook.

 

Problemet uppstår ju naturligtvis när du ska skicka ett svar. Men är det nödvänndigt för den som får svaret att denna ser att eposten kommer från support? Och varför är det nödvändigt för dig att separera skickade-svaren åt? Behöver du uppföljning? Oftast brukar svaret vara viktigast :)

 

 

Micke

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-23 13:14:27 av Micke28]

[inlägget ändrat 2003-09-23 13:22:51 av Micke28]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Distrubutionslista hjälper inte eftersom det viktiga är att man kan skicka från kundsupport. Jag vill inte att det skall stå mitt eget namn när jag svarar.

 

Alla som arbetar med support skall dessutom kunna se vad som skickats som svar.

 

// Andreas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...