Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mycket T610


michael

Rekommendera Poster

Skrivs en himla massa om T610. Tycker folk verkligen att den är så bra?

Själv har jag, efter att provat polarens ett par gånger, fått uppfattningen om att den är ganska långsam och svårnavigerad. Gillar inte alls styrpinnen T610 har.

Visserligen har den outstanding kalender för en såpass liten telefon, men för övrigt är jag inte allt för imponerad...

 

Nej, jag håller nog på Nokia istället. Visserligen kan man inte riktigt jämföra T610 med 6100 som jag troligen köper men visst är Nokia snabbare i menyer och mer användarvänliga? (Kommer jag nog få mkt skit för men men...).

En Nokia 6100, slimmad i fickan, men headset för radio runt halsen och headset för kamera i jackan (OM det skulle vara något man bara MÅSTE ta kort på). Det tycker jag låter fint det :D

 

..me...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folk verkligen att den är så bra?

Den är bättre... ;-P

 

fått uppfattningen om att den är ganska långsam och svårnavigerad. Gillar inte alls styrpinnen T610 har

Den är ju snabb i navigeringen... Snabbast går det om du använder sifferknapparna för att välja i huvudmenyn.

 

Angående Nokias (klassiska, inte som 7650) menyer vs SEs så är Nokia-menyerna svåra att överblicka.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående Nokias (klassiska, inte som 7650) menyer vs SEs så är Nokia-menyerna svåra att överblicka.

Kan jag hålla med om. Är verkligen bra att kunna se alternativen som på SE'en.

Den är bättre... ;-P

Vad är det som är så OTROLIGT bra då? Få mig att ändra mig liksom ;).

 

..me...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som är så OTROLIGT bra då?

Helheten. Ingen annan telefon har så mycket funktionalitet, så lättanvänt och i så litet format med så genomtänkt design.

 

Samsungs med vridbar kamera har tex högre volym på rignsignalerna, mer minne och bättre skärm men helheten blir betydligt sämre. Du kan inte enkelt skicka över bilder eller rignsignaler via IR eller BT utan måste gå via datorn eller MMS. Vidare är batteritiden kass...

 

Nokia har ju fortfarande problem med att få till en vettig BT-implementering...

 

T610 har, i princip, alla trevliga funktioner som finns för mobiltelefoner idag förpackade på ett otroligt bra sätt. Dessutom är den klassiskt elegant, inte skrikig.

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Helheten. Ingen annan telefon har så mycket funktionalitet, så lättanvänt och i så litet format med så genomtänkt design.

 

Nokia är MINDRE och har nästan lika mycket funktioner, det som den inte har och som t610 har är ju helt ondöigt. Och kamera är ingen bonus, jag har en 5 mpixels digitalkamera så jag klarar mig ;)

 

Nokia har ju fortfarande problem med att få till en vettig BT-implementering...

 

Nokia släpper inom kort ett tillägg till telefonerna som ger BT, OM man nu verkligen behöver det...

 

T610 har, i princip, alla trevliga funktioner som finns för mobiltelefoner idag förpackade på ett otroligt bra sätt. Dessutom är den klassiskt elegant, inte skrikig.

 

Nokia 6100 är 5 mm tunnare än t610 i övrigt är längd och bredd densamma för de båda. Nokia 6100 är perfekt i fickan, känns inte alls, aldrig ivägen. Tycker 6100 är mycket stilrenare än t610, och det är viktigt. Du kan ju inte säga att den är skrikig!?

 

Michael: Betänk sen att ericsson haft enorma problem med ljudet i t610, vet inte ens om de har fixat det ÄN...

 

Att 6100 är så slimmad är en REJÄL fördel, det och att man kan ringa är det vitkigaste. Sen är knapparna enorm mycket skönare än på t610, ergonomiskt utformade och skön respons. Sen ÄR ericssons menyer väldigt mycket slöare FORTFARANDE, Nokia är snabba!!

 

Ha de!

 

Mvh

Micke

[inlägget ändrat 2003-10-30 19:39:59 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nokias försvarae No1 är här..!

 

Nokia är MINDRE och har nästan lika mycket funktioner, det som den inte har och som t610 har är ju helt ondöigt.

Vem är du att bestämma vilka funktioner som är nödvändiga för mig? Det som "den" inte har, menar du 6100? Jag kanske råkar föredra 32 kanaler i mina rignsignaler framför 4..? Kanske jag anser att BT är nödvändigt? Jag kanske gillar den högre upplösningen på skärmen hos T610? Jag kanske gillar att kunna läsa och skicka e-post från mobilen även om den inte är kopplad till en dator? Kanske tycker jag att T610 är totalt överlägsen allt Nokia har ute på marknaden just nu pga dess lyckade implementering av många funktioner?

 

Och kamera är ingen bonus, jag har en 5 mpixels digitalkamera

Och den använder du för att skicka MMS? Om jag så hade en Canon EOS 1Ds så skulle jag tycka att det vore kul med kamera i mobilen för att kunna skicka MMS. Fatta att mobilkameran inte är ett alternativ till en riktig digitalkamera, de agerar på olika arenor.

 

Nokia släpper inom kort ett tillägg till telefonerna som ger BT

Så praktiskt... NOT. Jag vill ha BT och jag vill ha det utan att behöva plugga in tillbehör i telefonen.

 

Betänk sen att ericsson haft enorma problem med ljudet i t610, vet inte ens om de har fixat det ÄN

Troll... ;P Det var länge sedan det fixades.

 

Men jag förstår att du måste sprida propaganda för Nokia - funktionellt sätt ligger ju deras nuvarande modeller långt efter T610 och Z600... ;p

 

/Stefan

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funktionellt sätt ligger ju deras nuvarande modeller långt efter T610 och Z600... ;p

 

Jag hade tänkt mig en Nokia 6600 nu (efter att ha varit trogen siemens i några år), men börjar fundera om jag kanske orkar vänta på 6230 i stället. Den verkar knäcka T630 rätt hårt på papperet i alla fall, men frågan är om den hinner komma ut i tid för att konkurrera på allvar.

 

//jonasn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6230 verkar grymt fet! Kanske inte grym design, men helt okej! Den ska enligt mobil.se landa på omkring 4 000 kr utan abb. Lite väl dyrt för mig :) Tycker inte det är värt SÅ mycket faktiskt.

 

Ha de bra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Nokia 6100, slimmad i fickan, men headset för radio runt halsen

 

Jag vet inte om jag e ute o cyklar men 6100 har väl inte FM-radio? det är väl 6610? ;)

 

(Kanske finns headset med radio inbyggt??)

 

Sedan är jag lite osäker på 6100 (även om den e liten o lätt) då polarns stänger av sig hela tiden, den ringer inte som den skall och skärmen är sämre än Samsungs s300. Menyerna är helt tokiga, tar juh en kvart innan man e framme.

 

Sedan älskar jag att ta 'skitdåliga' bilder med kameran i t610 från Thailands vita stränder och mms:a till polarna ;)

 

.Morpheus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6610 och 6100 är precis samma telefon förutom att det är radio i 6610 och inte i 6100. Men han skrev ju headset för radio :) Det finns ett sådant. Kostar bara 300 eller nåt.

 

Om telefonen stänger av sig så är det fel på den, bara att lämna in den och få en ny. Det är lika vanligt på ericsson som Nokia vad jag vet.

 

Om det tar en kvart att navigera genom menyerna så måste det bero på att du är nybörjare med dem :) Och när man vant sig använder man snabbkommandon. Meny -> 5 -> 2 ger samtalslängd t.ex. :P För sega är inte menyerna i alla fall...

 

Ja du har en poäng i det där, kul att skicka MMS-bilder om man ligge rpå beachen eller är nån annastans utomlands. Men det är inte nåt spec. stort användningsområde. :P Och jag tycker att MMS är för dyrt ännu... men jag tvivlar på att jag skulle använda det även om det var lika billigt som SMS.

 

/Micke

[inlägget ändrat 2003-11-04 13:59:02 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågade du inte stå för det du skrev..?

 

Här kommer iaf den del av texten som stod i mitt bevakningsmail:

Du är verkligen än äkta mobilfjortis va? Det vitkigaste för dig är 32 kanalers signaler istället för 4... Och det andra viktgiaste är att skicka

mms? haha, tanken att skicka mms har aldrig slagit mig.. om jag vill fota något och skicka gör jag det med min digitalkamera och skickar via mail,

istället för en liten skitbild från en telefon, mycket att spara för framtiden va? Och det där med epost via luren, så vitt jag vet kan jag kolla

min e ...

 

Jag? Fjortis? Du har inte läst min användarinfo va..? ;P

 

32 kanaler på mina polyfoniska rignsignaler är inte det viktigaste för mig men 32 är roligare än 4...

 

Det jag undrade över var vem du tror att du är som kan definiera vilka funktioner som är viktiga för mig. Din filosofi tycks vara att endast de funktioner som Nokia implementerat på sina telefoner är viktiga. Nu vet jag inte vad du skulle skriva om e-post men för mig är det en användbar funktion att kunna kontrollera sin e-post via mobilen.

 

Angående MMS och den ibyggda kameran så är inte syftet med kameran att konkurrera med e-postade bilder tagna med en riktig kamera. MMS är en vidareutveckling av SMS, en kul grej för skicka en bild från stranden eller likande och skicka till polarna.

 

Avslutningsvis, jag är alltså ingen fjortis men jag tycker att SE T610 är den bästa mobilen som finns ute på marknaden just nu.

 

/Stefan

 

PS Jag har ett liv... ;P DS

___________________________________________________________

Am I getting smart with you? How would you know? - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jodå, kom på att jag inte orkade med dig mer bara... Hur fick du fram vad jag skrivit INNAN jag redigerade? Eller var du här innan o kopierade inlägget? :)

 

Tror nog SE o Nokia är lika bra. Men jag kommer inte byta på länge :)

[inlägget ändrat 2003-11-15 22:09:04 av DIFference]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du fram vad jag skrivit INNAN jag redigerade?

Jo, som jag skrev så var den citerade texten från det mail som jag får för varje nytt inlägg som görs i tråden eftersom jag bevakar den...

 

Tror nog SE o Nokia är lika bra. Men jag kommer inte byta på länge :)

Jag har inte som ambition att du ska byta märke heller... :)

 

/Stefan

___________________________________________________________

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and thought to myself, "Where the heck is the cieling ?!" - Dilbert

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...