Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"\n" i strängutskrift.


Tony_t96tli

Rekommendera Poster

Hej

 

När jag får ut "Cykel" fint på olika rader i formulär, och sedan sparar det i en sträng i databasen. Hur får jag ut texten med "\n" fungerande? När jag skriver ut det rakt av så läses ej radbrytningen (det blir som mellanslag) men texten lägger sig i på rad bara.

 

Kanske funkar det om jag skriver ut det i formulärruta och lägger sig på rätt rad. Men jag vill inte få användaren att tro att denne kan ändra i texten där.

 

Så jag undrar hur jag får ut texten med fungerande radbrytningar i vanlig textutskrift.

 

Tack

 

**********

<script type="text/javascript">

function skrivCykel() {

document.formular.uppgifter.value = document.formular.uppgifter.value + "\nCykel\nCykel\n";

}

</script>

**********

 

 

 

/Tony_t96tli

 

[inlägget ändrat 2003-09-17 14:47:11 av Tony_t96tli]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag undrar hur jag får ut texten med fungerande radbrytningar i vanlig textutskrift.

 

Jag är inte helt med dig. Skriver du ut det i ett HTML-dokument så måste du ju skriva ut med <br> istället för \n.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte om det gick att få ut det med \n som radbrytning i text istället för <br>. Efter som det är \n som är lagrat i strängen.

 

Detta blir bra, men det kan lätt tolkas att man kan skriva in i detta, vilket inte gäller, då jag inte sparar detta. Jag vill alltså ha så här typ, men ej kunna skriva i.

 

Ex.

<textarea type="text" size="36" cols=62 rows=24 name="uppgifter" ><%= request.getParameter("uppgifter") %></textarea

 

[inlägget ändrat 2003-09-18 02:45:45 av Tony_t96tli]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...