Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alla borde lägga till sina datorspec. i signatur.


Kojak1

Rekommendera Poster

Den var ju iofs jag skyldig till :D

 

Då är det du som ska sluta dricka folköl.

 

Föresten kan ni skriva dator spec i showoff tråden jag startat i övrig pc-hårdvara?? Visste inte riktigt vilket forum som var lämpligt för tråden så jag la den där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Dune!

 

Jo, jag såg att det var du som gett mig poäng. ;-)

 

Kojak1

 

Vad skulle jag anmälas för då?

Påhopp? :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Allt du behöver veta finns på internet. Du kan bara inte hitta det.

 

Yttermera.se

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det du som ska sluta dricka folköl.

 

 

Eftersom den här tråden redan spårat ut så,

 

Jag dricker inte öl :)

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle jag anmälas för då?

Påhopp? :-)

 

Ingenting, var och kollade din användar info för att se din dator spec. så jag antog när du skrev så att jag råkat trycka fel en gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag dricker inte öl :)

 

Då är det lika bra att vi alla skriver i signaturen vilken typ av alkohol vi dricker, så det inte blir fler missförstånd.

 

Pripps Blå

Koskenkorva

Tequila on the rocks

Baileys Lambada

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så många Eforum användare som möjligt borde lägga till sina datorspec. i sin signatur.

 

Jag tror jag förstår, det du egentligen vill säga är att vi saknar ett forum för ironier och udda varianter av humor? Du kan inte ha menat allvar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett minst sagt udda förslag, men varför går det inte att lägga i användarinfon och endast ta med det i inlägget när det verkligen berör?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag förstår, det du egentligen vill säga är att vi saknar ett forum för ironier och udda varianter av humor? Du kan inte ha menat allvar.

Nejdå om du är aktiv på andra hårdvaruforum så ser du att det är standard.

 

 

ett minst sagt udda förslag, men varför går det inte att lägga i användarinfon och endast ta med det i inlägget när det verkligen berör?

Som jag nämnt tidigare så går det ju att välja om man ska klistra in signaturen. Tycker det är mycket smidigare än att man ska fråga efter hårdvaruspec eller gå in i användarinfo. Förslaget var inte tänkt som en permanent signatur, utan att när man ställer en hårdvarurelaterad fråga så väljer man att klistra in sin signatur med sin datorspec.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

Inlägget har genererats genom FAT32!

Inlägget har genererats genom FAT32!

Inlägget har genererats genom FAT32!

;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå om du är aktiv på andra hårdvaruforum så ser du att det är standard.

 

Att de som skriver där inte fattat vad som döljer sig bakom länken med texten "Anv.info" gör ju inte saken mindre fånig.

Jag har minst 4 hembyggen stående inom en yta av kanske 30kvm, det skulle ju vara patetiskt med 100 rader signatur i varenda inlägg (inklusive detta har jag 125 den här månden, det skulle bli 12500-rader spec, go figure).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte lägga den i Anv.info istället?

Lägger min röst på det!

 

En av de många positiva sakerna med Eforum är att man oftast slipper en massa datorspecar som tar plats och stör när man ska läsa inläggen.

 

Det är inte så energikrävande att gå till användarinfon för att kolla...

 

 

~ Stefan ~

 

"Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämnt tidigare så går det ju att välja om man ska klistra in signaturen

 

I asp-forument måste man vet vilken version av IIS/MySQL, Access man använder. Så då ska det ligga i en signatur

 

I PHP ska man veta vilken version av PHP, MySQL, Apache, mm man använder, så givetvis ska även det ha en signatur.

 

I officeforument måste man visa vilka versioner av programmen man har - en signatur till

 

I Windows-forumen måste man skriva vilka uppdateringar och servicePacks man har installerat

 

 

 

 

 

Jag får inte ihop detta. Man kan väl bara ha en, eller hur Kojak1

[inlägget ändrat 2003-09-16 23:28:03 av lillen_009]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut, glöm inte mjukvaruversion på mobiltelefon, version av webbläsare, leverantör av bredband, personlig brandvägg och version av densamma, osv osv :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå om du är aktiv på andra hårdvaruforum så ser du att det är standard.

Det är ju just det.... Eforum är inte enbart ett hårdvaruforum. Tvärtom så är det mycket få hårdvaruforum av totala antalet forum, det är ju bara att gå in under "Alla forum" för att se det. Vill du ha lite show-off i varje inlägg, så håll dig till sweclockers...

 

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...