Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Används Delphi ???


Per1

Rekommendera Poster

Varför är det så tyst om Delphi ? När det handlar om hobbyprogrammering så nämns Delphi men aldrig att man ser det som en merit eller krav i en platsannons ? Kan nå'n svara på om det används

som utvecklingsmiljö i Sverige överhuvudtaget ?

Finns det några kända kommersiella program som

är utvecklade i Delphi ?

Till sist, finns det några skolor, kurser etc

som lär ut Delphi (i Sverige) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petter Holmström

T.ex. HomeSite Pro är utvecklat med Delphi.

 

-Petter-

 

PS. Andra program är PowerArchiver (EasyZip) och HoTMetaL Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Delphi används för kommersiella program och det är ett utmärkt verktyg med kapacitet långt bortom hobbynivån. Men tyvärr så är Visual Basic mycket vanligare av någon outgrundlig anledning trots att Delphi är bättre (jag säger bara objektorientering). Det går också att göra mer avancerade kodkonstruktioner (=mindre kod) i Delphi än VB.

 

VBs popularitet beror förmodligen på att Microsoft är ena jävlar på marknadsföring och att det är mycket enkelt att skapa Windowsprogram i VB.

 

Obs! Jag säger inte att VB är ett dåligt verktyg och att Delphi är bäst på allt. Min åsikt är att Delphi generellt sett är bättre än VB.

 

Och andra sidan, kan man programmera så kan man. I vilket verktyg det sedan sker är mest en fråga om anpassning av sina kunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste faktiskt också säga att Delphi är ett klart bättre verktyg än VB, om man ser till kod, OO, funktionalitet och möjligheter.

 

Det är synd att det är så dyrt för skolor att köpa in annars skulle Delphi vara ett perfekt verktyg att lära sig grundläggande programmering på... (vilket jag gjorde)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...